Hoe reizen door Paraguay?

Hoop dat iemand me kan helpen: ik vertrek morgen naar Iguazu, en zou graag daarna de grens overgaan naar Paraguay en het land doorreizen om vervolgens weer terug te gaan naar Argentinie. Is er iemand die dit ook gedaan heeft en die misschien wat tips voor me heeft. Zou graag willen weten welke plaatsen in Paraguay mooi-interessant zijn om naartoe te gaan. En verdere tips over Paraguay zijn ook van harte welkom!!
Bij voorbaat ontzettend veel dank!

Groetjes vanuit een heerlijk warm (hoewel meer muggen dan verwacht) San Ignacio in Argentinië

Dat kan, er ligt een plaatsje 15 km van de grens. Dicht bij de **Itaipu Dam. **(een must to see)
Kijk ff in de LP daar staat het wel in.

1 like

Thanks voor je reactie Martin!
Ben jij in Paraguay geweest?
Heb je misschien verder nog tips?
Groetjes,
Jessica

yes, ben in paraguay geweest.
Doordat iedereen het skipte, had ik zoiets van… dan skip ik het niet.
En dat is een goede keuze geweest :-).

Weinig toeristen, maar best wat te beleven.

  • Een levende hoofdstad Asunción
  • de dam, un must to see.
  • jungle (niet gedaan omdat ik het in bolivia en ecuador heb gedaan)
  • en ik heb het plaatsje even voor je opgezocht wat ik bedoelde: ciudad del este.
    Van asuncion kun je met de bus naar ciudad del este, uit mijn hoofd, zo’n 6 uur rijden.

Lees mijn verhaal ook eens:

Wel een beetje aan de late kant mijn reactie, neem ik aan, maar misschien hebben andere reizigers er nog wat aan.

Als je door Paraguay reist dan ben je van één ding zeker: je zit niet op de Gingo-Trail. Paraguay heeft geen grote en beroemde attracties als Machu Pichu in Peru of de Iguazu watervallen op de grens van Brazilie en Argentinie, maar toch zijn er best wel een aantal leuke opties die ik zou willen opnoemen:

  • Yaguaron (km.48, ruta 1). In Yaguaron kun je de prachtige Franciscaanse kerk bezichten en een bezoek aan het Dr. Gaspar Rodriguez museum is ook de moeite waard.

  • Sapucai, (bereikbaar vanaf Paraguari) waar de oude werkplaats van paraguayaanse spoorwegen is. Daar staan een hele hoop oude stoomlocomotiefen en treinstellen weg te roesten, Speciaal voor nostalgische treinliefhebbers…

  • Ybycui, vlakbij is het nationale park Ybycui, tropisch bos met heel veel watervallen en de ruines van de eerste paraguyaanse ijzererts-oven, nu “omgesmeed” tot museum.

  • Jesus de Tavarangue en Trinidad, bereikbaar vanaf Encarnacion, zijn ruines uit de jezuiten tijd.

  • Museo Moises Bertoni, bereikbaar vanuit Ciudad del Este. Waar Moises Bertoni woonde. meer informatie op de wikipedia

  • Vanuit Ciudad del Este of Hernandarias kun je de grote Itaipu stuwdam bezoeken.

  • Nationaal Park Cerro Corá, bereikbaar vanaf Pedro Juan Caballero. Prachtige tafelbergen in dit nationaal park, de trekking naar Cerro Muralla is erg mooi.

  • Filadelfia, Nue-Halbstadt, Loma Plata. Kolonies van de Mennonieten.

  • Kijk op de oficiele SENATUR website voor meer informatie

En probeer ook de Tereré, dat is een Mate, maar dan met ijskoud water. Erg lekker als je er wat menta-blaadjes bij doet… Oja, de zomer :zon: is wel erg heet in Paraguay, lente en herfst zijn de beste tijden om door Paraguay te reizen :vak01:. Vanaf Argentinie kun je over land op twee manieren naar Paraguay: via Clorinda naar Asuncion of via Posadas naar Encarnacion.

Groeten Grietzen
Ya johecha yey (Guarani voor “tot ziens”)

1 like