Hoe pakket met kleding versturen?

Hallo allemaal

Omdat ik volgende zomer een aantal maanden deelneem aan een vrijwilligersproject in Nepal had ik graag zoveel mogelijk kledij en speelgoed meegedaan voor de weeskinderen waarmee ik zal werken. De situatie is er namelijk heel schrijnend en er is veel nood aan kledij e.d. (er is bvb. maar 1 voetbal voor 40 kinderen).

Nu ben ik al enige tijd aan het rondkijken om bvb. 20kg extra bagage mee te nemen of om het hele pakket te laten opsturen, maar ik val van de ene ontgoocheling in de andere.

Om 20kg extra bagage mee te nemen, kost het mij met qatar airways 47€ per kilogram!! Pure afzetterij als je het mij vraagt. Uitzonderingen voor liefdadigheid kennen ze niet.
Dan maar via de post gekeken, in Belgie bestaat er Kilopost maar deze versturen niet naar Nepal, dus ook weer geen mogelijkheid.

Als ik dan ga kijken voor een koerierdienst zoals DHL kost dit mij ook 400 a 500€ voor 20 kg…

Zie ik mogelijkheden over het hoofd? Ik ben ten einde raad en zou heel graag veel materiële hulp bieden in Nepal.
Sparen of een inzameling organiseren is niet meer mogelijk daar ik nu mijn eindexamens heb waarna ik vertrek.

Alvast bedankt voor de hulp!!

hey,

Ik heb steeds de raad gekregen van gewoon in Nepal die zaken (kledij,speelgoed,…) te kopen omdat alles daar zo’n 10 maal goedkoper is.
Terwijl steun je ook de plaatselijke economie natuurlijk, en hoef je geen extra kilo’s mee te sleuren.
Volgens mij is dat wel één van de betere oplossingen, hopelijk voor jou ook!

groetjes,
Kim

Dag Kim, bedankt voor je antwoord

nieuwe kledij kopen is idd een optie, ik heb ook al vernomen dat kledij daar goedkoop is. Maar toch gaat mijn 1e keus naar de bergen overschot aan kledij die ik hier in België kan verzamelen. Momenteel heb ik al 15kg aan kinderkleertjes die vrienden spontaan hebben gegeven.
En zoals ik al zei, heb ik het als student niet zo breed meer nadat ik alle reiskosten aftrek van mijn budget :slight_smile: Maar idd, nieuwe kledij kopen is een alternatief, maar indien een andere oplossing in de bus zou komen zou ik heel tevreden zijn.

toch bedankt!

Ik heb een jaar of 3 geleden voor het laatst kleding verstuurd naar Nepal. Ik ging gewoon naar het postkantoor en moest iets van 20 euro voor een hele grote doos betalen. Is best te doen.
Ik denk dat het nog steeds ongeveer die prijs zal zijn. Misschien ietsje verhoogd.
Let er trouwens op dat je een lage prijs opgeeft voor de inhoud, anders moet de ontvanger in Nepal heel veel invoerrechten betalen.