Je wil op vakantie naar Turkije. Hoe vroeg van te voren regel jij alles? Boek je al een half jaar van te voren of neem je vaak een last minute?
Stem hierboven en licht eventueel je antwoord toe!
Je wil op vakantie naar Turkije. Hoe vroeg van te voren regel jij alles? Boek je al een half jaar van te voren of neem je vaak een last minute?
Stem hierboven en licht eventueel je antwoord toe!
De laatste jaren boek ik ongeveer een half jaar van te voren. ADR is een populair hotel en heb al meer meegemaakt dat het toen al op aanvraag moest. Ik ga dus op zeker, als de reisgidsen uitkomen op zoek naar de laagste prijs en boek.
bij mij verschilt het heel erg.
De eerste vakantie van het seizoen heb ik altijd redelijk ver vantevoren geboekt. in februari boeken voor mei of juni, maar meestal kom ik dan terug en wil ik nog een keer en boek dan half juli voor september nog. Het is ook wel eens voorgekomen dat ik een week en een dag vantevoren heb geboekt.
Ik kan er geen kiezen van hierboven, omdat het bij mij ook nogal wisselt.
Als het om een grote reis gaat(zoals bijvoorbeeld een rondreis ofzo) dan boek ik ver vooraf. Heb ik geen keuze ivm vrije dagen/vakantie en MOET ik in die en die weken dan boek ik vooraf
Maar heb ik alle tijd, keuze en maakt het niet uit boek ik rustig minder dan 1 mnd vooraf(heb wel geboekt op donderdag met zaterdag vertrek)
Dus als er een optie : @Anders; had gestaan had ik daarvoor gekozen
Dat verschilt nog al…
De ene keer ver van te voren dus al in december voor het voorjaar.
In het voorjaar meestal voor het nazomeren ofzo.
Maar heb ook wel eens op woensdag geboekt, om op zaterdag te vertrekken.
Maar als ik echt een specifiek hotel wil, dan ruim van te voren, ik heb afgelopen
januari geboekt voor augustus…en nu zit het daar dus al helemaal vol.
Als ik al precies weet waar ik heen wil, dan boek ik vroeg. Ik ben altijd bang als ik te lang wacht dat het dan vol is.
Ik heb last minute ingevuld omdat ik meestal kijk wanneer het met mijn werk uitkomt en ik dikwijls naar vrienden toega. Maar dit jaar omdat we met een groep van TTT gaan heb ik voor mijn doen al heeeeel lang van tevoren geboekt om zeker te zijn dat er plaats was
Verschilt nogal. Meestal wel een aantal maanden van tevoren, omdat we voorkeur hebben voor een bepaalde accomodatie. Maar als we buiten de vakantieperiodes om gaan, boek ik gerust een paar weken van tevoren. Nu al wel geboekt voor de zomer omdat ik wel zeker wil weten dat we kunnen gaan. En mijn ervaring is dat hoe langer je wacht, hoe duurder het wordt
Optie anders staat er bij!
En benut(hihi)
Voor onze augustusreis(14 dgn) naar Dalyan hebben we in januari geboekt en vorige maand (maart) nog geboekt voor begin mei(5dgn) te gaan.
Zie dit topic nu pas.
Wij boeken als we met familie/meerderen gaan, altijd een eind van te voren, om zeker te zijn van een goed hotel en plaats voor ons allen. Voor ons beiden alleen, heb ik in het verleden nog weleens last minute geboekt en waarschijnlijk doe ik dat dit najaar ook.
Wij boeken alleen vliegtuig ,en zeer vroeg ,zodra de vluchten bij jetairfly (tui) beschikbaar zijn ,zodat we alle keus hebben van de goedkoopste datums ;altijd vertrek in Juni ,terugkeer september ;voor dit jaar ook al geboekt in Nov.08
Meestal al een half jaar van te voren willen graag altijd in de meivakantie weg en dan is het snel volgeboekt.:zon02:
:zon02:25 april ADR:zon02:
wij doen altijd al een jaar van te voren een voorboeking, dus voor volgend jaar sept ga ik in Mei 2009 al een voorboeking doen. dit i.v.b met een 1 persoons kamer.
en daar we altijd naar hetzelfde hotel gaan en de zelfde tijd is dit voor ons heel lekker
maar nu eerst in Mei en dan in Sept lekker op vakantie
vr gr Geelke
Is nog al verschillend…
Voor dit jaar heb ik in januari geboekt, om eind juni op vakantie te gaan, daarvoor 1 week voor dat we gingen, en daarvoor weer 3 maanden…
Ook ik kan niet echt kiezen… Meestal boek ik vrij ver vooraf… Maar soms als we opeens vrij krijgen ofzo dan boeken we korter voor vertrek…
over het algemeen toch wel een half jaar van tevoren.
ik heb liever alles tijdig geregeld.
Ik boek al het liefst een 1/2 jaar van te voren
heb ik lekker wat om naar uit te kijken, kan ik er naar toe leven
ook alles over de plaats op te zoeken vind ik erg leuk ( meestal vergeet ik alles als ik daar ben ) :vak02:
ik ga over3 weken naar dalyan maar ik kan haast niet wachten
:zon02::vak01:
Ik boek meestal ook meer dan een half jaar van te voren zo rond nov/dec!