Hallo ik reis volgende week naar malcisine (italie)…ik vlieg op milan bergamo… Kan iemand me vertellen hoe ik met het openbaar vervoer verder moet reizen?
Als het nog een optie is: Brescia en Verona zijn vliegvelden die dichterbij zijn.
Ik zou met een trein/taxi naar Desenzano gaan (of evt. naar Sirmione, hoewel je daar niet met een trein kan komen), en van daaruit met de ferry naar Malcesine. De ferry’s gaan heel regelmatig (zowel langezame boten als de servizio rapido) en zijn een leuke manier om een plaatsje binnen te komen.
bedankt voor je antwoord…iemand vertelde dat ik met de peddelbus naar bergamo kan en dan daar de trein moet pakken naar pierscha del garda trein gaat richting venetie…over stappen in brescia en vanaf pierscha de bus die langs het garda rijd? is dat ook een optie denk je?
Ik zou denken dat de bus langs het Gardameer er langer over doet dan wanneer je met de ferry door het Gardameer heen gaat. Ik vond het zelf ook erg leuk om via het water te gaan
bedankt dat je zo snel reageert…is het dan zo dat ik dus de trein pak vanaf bergamo naar dezenzano en is dat een rechtstreekse verbinding?. en dat ik daarna de boot op ga? koop ik het kaartje daar rechtstreeks? en weet je de prijs ongeveer,en de reistijd?
De treinverbinding weet ik niet, omdat ik zelf vanuit Verona kwam en door iemand werd opgehaald.
Kaartjes voor de ferry koop je bij de aanlegplaats. Er is een directe ferry, die er vanuit Desenzano (schat ik) zo’n anderhalf/twee uur over doet. (ik zat zelf wat noordelijker aan het meer). (ik zou wel de servizio rapido aanraden)
Exacte prijzen weet ik niet meer, onder de € 10,-. (je kunt ook combinatietickets kopen, waarmee je gedurende een dag het hele danwel halve Gardameer kunt bevaren. Die tickets kosten € 21,50 - daar heb je voor de reis naar Malcesine niks aan, maar het is wel leuk om dat later in de reis te doen).