Hoi ik ga vanaf juni 3 maanden in Townsville stage lopen. Nu vraag ik me af of er wel wat te doen is daar. Natuurlijk het Reef, maar verder? Wie is er geweest? Zijn er vooral toeristen/backpackers? Ik wil namelijk ook wel wat Aussies ontmoeten. Maar ik werk door de week natuurlijk, en ik wil in het weekend niet vereenzamen. Alvast bedankt.
Hi Em
Welkom op het forum.
Helaas kan ik je niet veel over Townsville vertellen. We zijn er maar 2 dagen geweest, maar alle beetjes helpen. Het is de grootste stad boven Brisbane met meer dan 150.000 inwoners. Het is op 1400 km van Brisbane. Cairns is 350 km, Airlie Beach 300. Townsville heeft een prachtige esplanada, The Strand genoemd. Als je leeftijdsgenoten wilt leren kennen moet je hier zijn. Flaneerboulevard met prachtige uitzichten op de oceaan en op Magnetic Island. Er is een goot aantal pubs rond Flinders St. Het schitterende aquarium is meerdere bezoeken waard en mooie uitzichten van Castle Hill. Daar heb jij natuurlijk niet veel aan maar dat is wat de toeristen, zoals wij, doen. Ik vond het geen speciale stad maar aan de andere kant, heel overzichtelijk en schoon en niet overdreven toeristisch. En, je zei het zelf al, natuurlijk het Great Barrier Reef dat wat verder van de kust ligt dan vanaf Port Douglas bv maar ook 1 daagse of langere tours heeft. Wees niet bang dat je niet in contact met Australiers komt. Voor je het weet ben je uitgenodigd voor een BBQ. Wij hebben aan onze reizen heel wat contacten overgehouden. Ook een lang weekend in Airlie Beach kan ik je aanraden. Heel veel backpackers.
Prima tijd van het jaar juni, july en augustus.
Yeehaw.
Yeehaw noemde het al: Magnetic Island!
Townsville is de uitvalsbasis voor een bezoek je per ferry aan Magnetic.
Van alles te doen, jetskiën, koala’s spotten (die zijn er heel veel) en er zijn mooie wandelingen te doen. Leuke strandjes en backpacker-resorts!
Zeker een must als je in Townsville bent.
Verder schijnt Hinchinbrook island een hikers paradijs te zijn als ik goed ingelicht ben.
Andere interessante bezienswaardigheden zijn de suikerfabrieken die in die regio staan. (bijv Victoria Mill in Ingham) Je kunt rondleidingen doen. Let op het suikerriet-oogstseizoen. Bij langdurige regen sluiten de fabrieken overigens.
OK, bedankt! volgens mij is Townsville dan wel een ideale uitvalsbasis voor bv Cairns en Airlie Beach (whitsundays). Maar is Townsville een beetje groot? Heb je daar de normale winkels?
BIIIIG City!
De Australische shoppingmalls zijn in het algemeen zo groot en modern dat Nederland daar een voorbeeld aan kan nemen.
Ik kan me de mall in T. niet herinneren, maar er is er vast eentje.
Met alle mogelijke winkels en supermarkten.
Vaak bioscopen en foodcourts en NATUURLIJK (schone) openbare toiletten. Bovendien volop gratis parkeergelegenheid.
Elk ‘provinciestadje’ in Australië met een regiofunctie heeft zo’n mall.
No worries mate!
Ditto Lennart. Zelfs een gehucht heeft een schoon openbaar toilet (net als in NZ trouwens). Een “openbaring” voor een Nederlander. Australiers klagen altijd over het gebrek aan toiletten in Europa. En elke stad van enige betekenis (en daar valt Townsville zeker onder) heeft prachtige malls zoals Lennart zegt.
YH