Himalaya-express China-Tibet

Hallo iedereen,

Ik zit er aan te denken om met de transmongolie-express naar China te gaan en vervolgens met de Himalaya-express van China naar Tibet willen. Zijn hier mensen die daar ervaringen mee hebben en mij tips kunnen geven?
Ik vroeg me ook af wat de kosten voor zo’n ticket zijn, enig idee???

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes Roosje

hai roosje8888
beetje late reactie maar zie je vraag nu pas.
we hebben ook een tibet forum waar de treinreis uitgebreid behandelt wordt
www.wereldwijzer.nl/tibet

antwoord op je vraag
ja is goed te doen. als je het via de standaard organisatie regelt kost t ticket zo’n 180 euro pp maar die doen het alleen als arragement en dat is toch vrij prijzig.

wij hebben st petersburg-beijing via treinreiswinkel geregeld en het treinticket via tiaratours. dat zou ik dus nooit meer doen, want wij zijn belazerd door die organisatie.
de treintickets kun je ook in beijing gewoon op t station kopen, maar dit is vrij lastig zonder dat je de taal spreekt.
als je nog specifieke vragen hebt, stel ze gerust!

Hey Roos,

Even een vraag; ben je er ondertussen al achter gekomen hoe het zit met de Himalaya express? Ik zie overal touroperators achter zitten terwijl ik eigenlijk een enkele reis wil hebben zonder een hele groep erbij :wink:

hoor graag! Wanneer ga je trouwens?

groetjes,

Evelien

De post van Roosje dateert uit 2008, ik denk dat ze inmiddels wel terug is :wink:

Individueel reizen door Tibet is helaas niet mogelijk, je zit dus vast aan een gids en een ‘groep’ (een georganiseerde reis). Wanneer je flink in de buidel tast, kan het een groepje zijn voor 1-2 personen, maar het wordt goedkoper wanneer je met meerdere mensen een 4WD huurt. Een enkele reis naar Tibet is ook niet mogelijk, want bij de georganiseerde reis die je boekt zit ook een ticket Tibet in, EN Tiibet uit. Dit is tevens een vereiste voor je permit.

Verdere tips kan ik je helaas niet geven, voor mij staat Tibet deze zomer pas op het programma.