Heb je ook zin om de hele wereld te ontdekken? Na jaren gebonden te zijn aan een beperkte hoeveelheid vakantiedagen (altijd een tekort) en de wereld slechts beetje bij beetje te verkennen heb ik nu de kans voor langere tijd te reizen (mei - okt. 2013). Avontuurlijk wandelen (hiking en alpinisme) is een van mijn hobby’s.
Ik zoek een natuurliefhebber die samen meerdaagse wandeltochten wil doen, die wil slapen in tenten, hutten of hangmatten (of via couchsurfing), die kan genieten van het avontuur (en eventuele ontberingen), interesse heeft in taal en cultuur van het te bezoeken land en het leuk lijkt voornamelijk low-budget te reizen en af en toe te genieten van meer comfort. Ik ben niet iemand die constant 24/24 samen moet blijven.
De landen Ecuador, Peru en Chili staan hoog op mijn lijstje. Een exacte planning heb ik nog niet, dat kunnen we samen doen. Op dit moment lees ik vooral reisgidsen en reisverslagen die vol staan met prachtige avonturen en indrukwekkende (nationale) parken om te bezoeken. Het lijkt mij mooi om met een Spaanse taalcursus te beginnen.
Aangezien mijn vriendenkring andere prioriteiten heeft of is gebonden aan werk en relatie ben ik op zoek naar een reis/wandelgenoot. Het lijkt mij vanzelfsprekend elkaar vooraf te ontmoeten om de reisplannen verder uit te werken en elkaar te leren kennen. De leeftijd en het geslacht maakt mij niet uit, zolang je maar een taal spreekt die ik kan verstaan (Engels of Nederlands - hopelijk komt daar binnenkort Spaans bij - het zelfstudie boek en bijbehorende audio-cd’s heb ik al aangeschaft).