wel wat meer dan ie kan waarmaken, zeg! Lijkt eerder op nieuwe wijn in oude zakken. Het materieel is gewoon qua locomotief en snelheid (100 km) de huidige standaard .:eten: Inderdaad beter en meer luxe-voor-betaalbaarder-prijs dan normaal materieel, maar er waren sowieso al (slecht betaalbare) superluxe treinen voor toeristen.
Pas als ergens binnen 5-10-maar-kan-ook-15-worden jaar de nieuwe Shinkansen/TGV tussen Mumbai en Allahabad er zou zijn, dán kunnen we praten over high tech…
Veel reisplezier,
<Erik> & [Sandya]
Het treinmaterieel in India heeft z’n charmes en vind ik een must voor elke wereldreiziger, alleen al vanwege het bizarre feit dat India Railways tot één der grootste werkgevers van de wereld (+1 miljoen werknemers!) behoord.
Vind persoonlijk dit soort toeristische “hightech” totaal niet interessant en zelfs irrelevant. De aangekondigde bullettrein vind ik een ander verhaal. Hiermee schiet India als maatschappij wat mee op (als het goed is…).
Vorig jaar kon ik overigens kiezen voor de net geïntroduceerde Gatimaan Express (Delhi-Agra), vond alleen de tijden niet echt praktisch dus gewoon het boemeltje gepakt. Heb me kostelijk vermaakt!
Bullet trains in India is just a promise to the locals for the upcoming 2019 elections. I know for a fact that India can’t set bullet trains for all it’s routes, as it was cost so much for local passengers. Like I can get a ticket for Rs 500 (or even less) for Delhi to Jaipur in a AC trains which takes 5-6 hours to complete a 300 km journey. Now a bullet train will decrease the tome from 5 hours to 2, but the cost will increase from Rs 500 to Rs 2000. But then again, there plans are to set Bullet trains along with the current system. Check more about trains in India at IRCTC
And contact me by private WW message for links that provide amazing information for travellers planning to visit India, especially the Golden Triangle Cities.
(Post aangepast door moderator, commercieele info is niet gewenst)