Het zuiden

Ooh dilemma’s te over! Ik zou dus vanaf september énorm graag naar Zuid-Amerika gaan, maar ik ben er nog steeds niet uit naar welk land. Zo moeilijk! Ik heb van nature wel een énorm grote voorliefde voor Argentinië, maar ik weet het toch niet hoor. Het zijn allemaal zo’n geweldig grote landen dat het moeilijk beslissen wordt welke regio’s etc. Nu zit ik de laatste dagen met de vraag: waarom geen land als Uruguay en/ of Paraguay? Ik heb zo het gevoel dat deze landen minder in trek zijn bij toeristen, weten jullie waarom? Té “westers”? Afin ik hoor er zo weinig over.
Oke om even mijn situatie te schetsen, ik wil dus voor een jaartje weg naar ginder, maar het is niet mijn bedoeling om zoveel mogelijk zo snel mogelijk te zien, ik wil best wel op een paar "vaste’ plaatsen blijven, maar deze moeten dan ook de moeite zijn natuurlijk. Eigenlijk wil ik mij een beetje mengen in de lokale leefcultuur. Ik zie het zelfs zitten om op 1 plaats te blijven en me daar settelen voor een jaartje, zodanig dat ik echt serieuze contacten kan onderhouden met de mensen ginder, mijn spaans kan bijschaven, me zelfs aansluiten bij (sport)verenigingen. Maar nu zit ik met dat dilemma van: welk land/ welke regio is best geschikt? Wat ik daar op zijn minst wil terugvinden zijn: natuur, cultuur, relatieve veiligheid… ik bedoel maar, ik ga als meisje alleen en ik zou ni graag de minst veilige plaats eerst treffen :), sport, mss wat jongeren van mijn leeftijd (22)… om een voorbeeld te geven, de streken die mij op het eerste zicht aanspreken is het merengebied en het noorden van Argentinië, zoutmeren in Bolivië,…
dus als iemand echt n plaats weet waarvan hij/zij zegt: “Liesl, daar ga ge het geweldig vinden!” laat dan maar een gil!! Ik zie alleszins de bomen niet meer door het bos. :slight_smile:

Liesl

Hallo!

Het is mij ook opgevallen dat vanuit Nederland weinig bekend is over de toerisme van Uruguay, wat ik heel jammer vind, omdat ik er graag naartoe wil gaan. De toeristen van Uruguay zijn vooral van Argentijnse, amerikaanse en canadese afkomst. Het is nog minder westers dan Argentinie, maar heeft weinig inwoners! Ik heb me wel laten vertellen dat toeristen zich daar heel vriendelijk laten ontvangen. Omdat er geen massa toerisme is zijn de Uruguayanen misschien meer geinteresseerd en minder de “portemonnee-jagers” Nou mocht je twijfelen over Uruguay staat er op www://uruguay.startkabel.nl veel nuttige info. Nou veel succes met je keuze!