In 2010 ben ik van plan om naar Canada te gaan om daar mijn aanvraag voor perminent residence aan te vragen.
Om dit succesvol te doen moet ik een vaste baan vinden waarbij de werkgever mij met een LMO kan voorzien (Labor Market Opinion).
Dit LMO moet ik vervolgens naar het Emigratie Bureau sturen met andere documenten zodat mijn file gelodged kan worden waarna mij een Visum kan worden toegezegd.
Zijn er mensen die mij uit eigen ervaring kunnen zeggen op welke manier zij Canada zijn binnen gekomen toen zij gingen emigreren?
Is het beter om te gaan als toerist en er ter plaatse een full-time baan vinden en zo dus een work permit en LMO te verkrijgen?
Of toch te kiezen om te gaan met een Working Holiday Permit.
Liever vraag ik mijn WHP (nog) niet aan omdat als ik eenmaal een baan heb en een normaal work permit krijg, dit WHP vervalt terwijl het een jaar geldig is en dat is zonde.
Eventueel kan ik dan een WHP volgend jaar nog aanvragen als het niet zou lukken om te gaan als ‘toerist’.
Ik heb een goed CV in Canadese stijl en ik heb er veel vertrouwen in snel een baan te vinden.
Ik hoop dat iemand weet wat de beste manier is.
Vriendelijk bedankt.