Mijn naam is Aristidis ben 20 lentes jong en ben op het moment werkzaam als kok in Nederland.
Heb een zeer grote behoefte om een lange tijd te gaan reizen en verschillend werk te gaan verrichten.
Weg uit de dagelijkse sleur. Ja nu al…
Kan het me gewoon niet voorstellen dat ik zo mijn leven moet slijten… Vandaar dat ik er een tijdje tussenuit ga om veel nieuwe ervaringen op de doen en na te denken over de toekomst.
Het plan is om zsm werk te bemachtigen in Nieuw zeeland of australie. Daar een jaar werken en het land verkennen.
Daarna wil ik graag door naar Azië om te reizen en daar voor opbepaalde tijd gaan backpacken.
Als er mensen zijn met adresjes/baantjes of tips hoor ik deze graag!
Hoi Aristidis,welkom op wereldwijzer!
Voor meer info en mogelijke jobs kan je deze links raadplegen:
www.nzembassy.com – de Ambassade van Nieuw Zeeland
www.seasonalwork.co.nz - joblink
www.newzealandnz.co.nz/jobs - joblink www.anznaturetours.com - toerisme
Als je nog geen job hebt in het buitenland, moet je eerst proberen in te schatten hoe lang het zal duren voor je een job vindt. Je moet niet alleen een job vinden, maar dan volgt er nog een selectieprocedure en daarna moet je ook nog je verhuis voorbereiden.
En denk ook verder. Wat ga je doen als je terug bent? Ga je terug naar je vorige werkgever of ga je een nieuwe job zoeken? Wat je ook van plan bent, je buitenlandse ervaring zal door bedrijven gezien worden als een voordeel van onschatbare waarde. Je hebt niet alleen meer ervaring opgedaan, maar je hebt ook aangetoond dat je flexibel bent en dat je je goed kan aanpassen aan een nieuwe werkomgeving.
Indien je nog met vragen zit Aristidis,dan kan je altijd terecht in het Nieuw Zeelandforum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met al wat je nog gaat doen in de toekomst!
groet,georgessiam.