Mijn naam is Jan, ik ben afkomstig uit België en ik ben 30 jaar oud. De laatste 4 jaar heb ik aardig wat rondgereisd op onze planeet, voornamelijk in combinatie met mijn job als duikinstructeur. Deze manier van leven heeft me de kans gegeven om langere termijn te leven in landen als Egypte, Honduras, Thailand. Om de gaatjes tussen jobs op te vullen heb ik wat andere landen bezocht en ik ben heel dankbaar dat ik de kans gekregen heb om zoveel verschillende culturen, standpunten en landschappen te ervaren!
Momenteel ben ik op rondreis in India, samen met mijn vriendin Mel, die ik leerde kennen tijdens mijn Thailand avontuur. Na onze trip door India is het plan om te gaan reizen en werken in Australië.
Hier zijn we dan op het forum, in de hoop leuke mensen te leren kennen en hopelijk ook wat tips en contacten te vinden voor het volgende luik van ons avontuur!
Hoi Jan,welkom op wereldwijzer!
Tot een paar jaar geleden was het vrij eenvoudig om aan een job te geraken in Australië.
Door de wereldwijde economische crisis is daar echter verandering in gekomen.
Op tijd beginnen te zoeken is dus de boodschap,heb je specifieke beroepskennis, dan is de kans groter dat men jouw vaardigheden kan gebruiken ,Jan!
Hieronder heb ik nog enkele nuttige links gevonden !
Natuurlijk kan je ook met al je vragen terecht in het Australieforum hier op wereldwijzer!
Wens je nog veel succ6 toe voor de toekomst ,Jan!
groet,georgessiam.
Alles over je visum: hier aanklikken !
Combinatie backpack en werken in Australië: hier aanklikken !
Visa wizard:
www.immi.gov.au/visawizard
Alvast bedankt voor de tips!
Ik heb al zo’n beetje alles gedaan als job maar voornamelijk ben ik vrachtwagenchauffeur geweest en duikinstructeur. Ben van nature wel vrij handig en leer snel, dat gecombineerd met de wil om hard te werken lijkt me wel voldoende om iets te vinden…
Ik ben niet echt op zoek naar een job in de duikindustrie maar als ik niets anders vind sta ik er nog steeds voor open!
Ben wel op zoek om me, samen met men vriendin, ergens te vestigen dus als het even kan niet te veel rondreizen maar werken en $$$ sparen :nod::nod::nod:
Nou das graag gedaan,Jan!
Las ook in je verwelkomingsberichtje dat je een tijdje in Thailand hebt verbleven.
Hoe was het daar, leven in het land van de glimlach?
groet,georgessiam.
Idd, ik heb in totaal 8 maand in Egypte gewoond, 6 in Thailand en 8 in Honduras, nogmaals dankzij mijn job als duikinstructeur.
Thailand was een zeer leuk land om te wonen en werken, mede door de vriendelijke lokale bevolking maar ook daar de diversiteit van toeristen die er “over de vloer komen”
Ik heb er heel wat leuke herinneringen aan overgehouden en veel leuke nieuwe mensen leren kennen!
Zeker aan te raden!
Zal ik zeker doen Jan,vooral het uiterste zuiden van Thailand, (de provincies langs de grens met Maleisië) ben ik nog nooit geweest ! )
Voor de rest heb ik praktisch alles gezien Jan! (kom er al meer dan 32 jaar naar dit magisch land)
Zoals ik al heb vermeld indien je nog tips hebt over het uiterste zuiden dan kan je die me altijd doorspelen via pm bericht.
groetjes,georges.