Hallo travel passionates,
Zojuist heb ik mezelf aangemeld op dit forum omdat ik graag de reiservaringen van anderen wil lezen en eventueel om hulp vragen voor mijn eigen reizen.
Mijn naam is Job, 23 jaar en woon binnenkort weer in Breda. Nu ik mijn scriptie rapport heb ingeleverd en deze hopelijk mag verdedigen eind juni kan ik mijn zinnen zetten op mijn gedroomde reis van ongeveer twee jaar. Ik heb al enige reiservaring naar Azië, Australië, Noord- en Midden-Amerika maar heb nog genoeg landen die ik graag wil bezoeken voordat ik misschien zal gaan deelnemen aan het burgerlijke leven. Daarnaast houd ik ook de optie open voor een langer verblijf dan twee jaar in het buitenland.
Het mooie aan dit alles is dat ik niet hou van een burgerlijk leven maar mijn droom wil leven en elke dag als ik naar het werk ga wil genieten. Dat beeld heb ik niet echt voor me in het Nederland en zie daarom Australië als mijn perfecte uitvalsbasis.
Zoals ik al eerder zei heb ik al redelijk wat reiservaring maar zijn er toch 3 landen die er by far bovenuit springen. Zo heb ik stages gelopen op Aruba en in Melbourne (Australië). Daarnaast mocht ik vorig jaar na een studiereis drie weken verlengen waarvan ik twee weken in Myanmar ben geweest. Wat een fantastisch land. Destijds (voor de vele media aandacht) was het land echt achtergesteld wat mij juist heeft aangetrokken. De authenticiteit die het land nog bezit en zaken als het niet telefonisch bereikbaar zijn in combinatie met het niet kunnen pinnen van geld (alles moest vooraf besteld zijn) maakte het een geweldige ervaring. Mijn advies aan jullie; schroom je niet om dit land ook eens hoog op je lijstje te zetten.
Ergens begin 2013 wil ik gaan starten met de wereldreis. Starten in bijvoorbeeld Moskou, naar Nepal, India, China, Vietnam, Maleisië, Filipijnen en Indonesië om daarna door te vliegen naar Australië. Hier zou ik graag een langere tijd willen blijven om het werken en reizen te combineren. Na bijvoorbeeld 1 á 1,5 jaar de oversteek te maken naar zowel Midden- en Zuid-Amerika om hier het pracht en praal te bewonderen. Daarnaast kijk ik ook hier erg uit naar een bezoek aan Uruguay. Ik heb gehoord dat het vlees hier super moet zijn dus ben ik ook benieuwd wat het voor mij in petto heeft.
Daarnaast ben ik erg geïnteresseerd in de historie van bezienswaardigheden, ben ik erg nieuwsgierig naar de verschillende culturen op de locatie en zie ik mezelf wel als een bourgondiër. Ik wil het liefst alles proberen qua eten en drinken wat er op de bestemming is. Je zal mij dan ook niet snel (eigenlijk nooit) een schnitzel met friet zien bestellen. De enige optie zou kunnen zijn dat ik na 3 maanden Azië wel een iets anders zou willen dan rijst waardoor de schnitzel alsnog een optie blijft.
Daarnaast heb ik verschillende steden die ik op mijn favorietenlijstje heb staan. Melbourne (na een half jaar gewoond te hebben) staat denk ik wel bovenaan. Daarnaast staan New York (de diversiteit), Dubai (hoe kunstmatig het ook mag zijn, het was een fantastische ervaring), Kuala Lumpur en Bangkok hoog op mijn favorietenlijst.
Wat ik verder nog kwijt wil, is dat ik hoop dat er veel mensen op dit forum zijn die net zo gepassioneerd zijn over reizen, de culturen over de wereld, het ‘andere’ eten en drinken als mezelf. Ik ben een dromer en geniet altijd van mooie verhalen van anderen. Daarnaast heb ik ook nog gewone hobby’s zoals uitgaan, sporten, chillen, genieten - name it, i like it. Het lezen en horen van reiservaringen van anderen prikkelen me in ieder geval snel. Mocht je informatie en tips nodig hebben van mij over een bestemming, do’s and don’ts, prepartional stuff etc., contact me gerust. Hopelijk kan het dan ook omgekeerd als ik eens jouw/jullie input nodig heb.
Voor nu vind ik het wel weer prima geweest. Laat gerust een berichtje achter and we’ll get in touch!
Groet, Job