Het is weer tijd...

(origineel bericht op be-more.nl)

Het is weer tijd…

Lieve Volgers!

Het is weer de tijd van het jaar…

De sneeuw laat behoorlijk lang op zich wachten, maar…
Sinterklaas is alweer met de boot vertrokken naar Spanje…
De pepernoten hebben na maanden niet meer hun vertrouwde plekje in de schappen van de supermarkten…
De kerstbomen staan weer in de huiskamers…
Nep sneeuw wordt op de ramen gespoten…
Stress wat betreft het kerstdiner begint om het hoekje te kruipen…
Kerkdienst wordt uitgezocht…
Er wordt uitgekeken naar de kerstpakketten…
Restaurants zitten vol gereserveerd ondanks dat we toch echt in een 2e recessie zitten…
Mensen zijn op zoek naar de perfecte outfit voor kerst dan wel om perfect 2012 in te gaan…
Vuurwerk wordt ingekocht…
en
Champagne wordt voorgeproeft…

Heb ik nu alles wat typisch is voor deze tijd van het jaar? Wat blijkt wel weer is dat wij gedurende deze tijd van het jaar behoorlijk geleefd worden tijdens de drukke feestdagen in December, ook ik mag er dit jaar vol op aan mee doen en om heerlijk te zijn geniet ik er ook van…

Ik mag gelukkig nog 1 thema toevoegen aan het rijtje waar het allemaal tijd voor is, waarschijnlijk voelen de meesten het al aankomen.

Maar het is weer tijd om terug naar Uganda te gaan!

Tijd om mijn Ugandese vrienden te zien
Tijd om de projecten te bezoeken
Tijd om te kijken hoe het met mijn Ugandese familie gaat
Tijd om te kijken hoe het met eerdere inversteringen is gegaan
Tijd om te kijken wat worldmapping heeft nagelaten
Tijd om te gaan genieten van alles wat het land te bieden heeft

en zo kan ik nog wel even door gaan!

Dat betekent dat het ook weer tijd is om langzaam aan voorbereidingen te gaan treffen met wat ik allemaal in die koffer ga stoppen die met mij mee mag naar Uganda!

En daar heb ik jou/jullie mijn trouwe volgers eigenlijk weer voor nodig. Om er voor te zorgen dat we weer wat gezinnen en een startende ondernemer kunnen helpen vraag ik jullie weer om even in de kast te kijken voor mobiele telefoontjes of digitale camera’s want ook in Uganda is het fotograferen ontdekt! Vaak maken ze foto’s die ze weer verkopen waardoor er inkomen is om te sparen voor een opleiding, winkel of iets anders belangrijks. Daarnaast is kleding natuurlijk ook van harte welkom!

Voel je niet verplicht, maar heb jij iets in de kast liggen waar je naar aanleiding van dit bericht pas na jaren weer aan denkt, kijk dan even of je het kan missen zodat ze er in Uganda gebruik van kunnen maken om hun leven ietsjes makkelijker te maken!

21 januari vlieg ik, dus tot die tijd is alles welkom :slight_smile:

Hierbij wil ik jullie ook allemaal hele fijne kerstdagen wensen en een mooi 2012

Liefs Lieke

(origineel bericht op be-more.nl)