Almost time..

(origineel bericht op be-more.nl)

Almost time…

Er valt nog een hoop te regelen tussen het werken door. kleine regeldingentjes en boodschapjes die ik nog moet doen. Vanavond even een lijstje gemaakt om het overzicht terug te vinden. Zo helpt mijn things-to-do list mij er wel doorheen.

Zo moet ik nog op zoek naar een internationale stekker en geld wisselen, ors halen, mijn pinpas voor afrika activeren, en nog foto’s leren kleiner maken op mijn laptop, zodat ik daarmee niet loop te klungelen eenmaal in Uganda.
Tot overmaat van ramp heeft mijn telefoon bedacht geregeld vast te lopen. Dat moet ook nog even verholpen worden voor vertrek. Over 13 dagen is het namelijk al zover!

Ik heb nog leuke dingen in het vooruitzicht. Zo ga ik vrijdag met Tim, Lisette en Yana eten in een Afrikaans restaurant. Zij zijn mijn mede reisgenootjes waarmee ik samen op Lwengo kom te werken. Even nader kennis maken en de laatste puntjes op de i te zetten. En vooral veel voorpret hebben!

Onderdeel van mijn voorbereiding is een boek van Paul de Waard, wereldwijzer uganda. Schitterend boek vol met leuke feitjes en ideeen voor en over Uganda. Het verteld wat over de cultuur, economie, eten en drinken, gezondheid, geschiedenis… Je kent het wel. Uganda wordt, zoals jullie ws wel weten, ‘de parel van Afrika’ genoemd. Dit omdat het super vruchtbaar is en het doorsneden wordt door de evenaar.
Over vruchtbaar gesproken… In het voorwoord werd iets opmerkelijks verteld wat ik graag met jullie wil delen. “na een rondreis door zuidelijk Afrika is de aankomst in Uganda bijna onwerkelijk. Na zoveel warmte, droogte en kale landschappen lijk het net, zéker als u met het vliegtuig komt, alsof Uganda in een verkeerd decor ligt. Zover het oog reikt is de kleur groen overheersend. Het vele water doet eerder denken aan een uit de hand gelopen delta van een zeer vruchtbare rivier dan aan een land midden in de tropen, doorsneden door de evenaar. Vruchtbaar is Uganda zeker. Ik heb eens iemand horen beweren dat hij zijn wandelstok voor de deur in de grond gezet had en hem er de volgende dag niet meer uit kon krijgen vanwege de wortelkluit die in die nacht was ontstaan”

Dat wil ik natuurlijk wel eens met eigen ogen zien. Mijn eerste projectje in het vooruitschiet. Ik houd jullie op de hoogte.

(origineel bericht op be-more.nl)