(origineel bericht op be-more.nl)
Het is begonnen…
Eindelijk is het zover. Na enige vertraging van 1.5 jaar krijg ik nu toch echt de kans om vrijwilligerswerk te gaan doen. Meteen na mijn ongeluk riep ik al dat ik heel graag een andere keer vrijwilligerswerk wilde gaan doen. Je moest niet alles geloven wat ik toen zei, maar dat meende ik echt. En nu is het moment suprême. Ik heb mijn reis van 3 maanden in moeten korten naar 1 maand zodat ik niet weer een schooljaar hoef te missen. Daarnaast is mijn bestemming ook veranderd. Ik zou naar Uganda gaan maar ga nu vrijwilligerswerk doen in Cambodja. Desalniettemin heb ik er onwijs veel zin in!!
Gisteren, vrijdag 26 juli, is mijn grote reis begonnen. Om 5 voor 1 ’s middags vetrok mijn vliegtuig vanuit Amsterdam richting Hongkong. Ongeveer een uurtje geleden, om 6.25 Hongkongse tijd, kwam ik samen met mijn medevrijwilligster Daphne aan in Hongkong. Hier moeten we nu wachten tot 8.50. Om 8.50 vertrekt ons vliegtuig richting Phnom Penh. Deze vlucht duur ongeveer 2 uur en 35 minuten. Phnom Penh is de hoofdstad van Cambodja. Hier verblijven we de eerste nacht. Zondagochtend vertrekken we samen met de andere vrijwilligers richting Kampot, het stadje waar we vrijwilligerswerk gaan doen. Wat er daarna allemaal gaat gebeuren en wat ik allemaal ga meemaken weet ik nog niet precies en laat ik gewoon over me heen komen.
Ik wil jullie allemaal alvast bedanken voor jullie interesse. Het is mijn bedoeling om ten minste elke week een blog te schrijven. Het is alleen wel de vraag of dit mij gaat lukken. Ik merk nu al dat de mini laptop die ik meeheb best traag is. Maar ach, ook dat zie ik wel. Ik zal in ieder geval zo vaak mogelijk een update schrijven over alles wat ik meemaak hier, dus houdt deze site goed in de gaten
Veel liefs,
Jacinta