Het grote Wereldwijzer Brainstormtopic

Hoi iedereen,

Ik zit al een tijdje met wat ideeën in mijn hoofd voor ons mooie platform. In dit topic wil ik deze graag met jullie delen en daarmee het Grote Wereldwijzer Brainstormtopic beginnen: Wie creatieve en leuke ideeën heeft voor Wereldwijzer, kan deze hier kwijt!

Let the brainstorm begin!

Een aantal ideeën voor Wereldwijzer:

Like (bedankt) systeem
Zodat alle meest nuttige reacties bovenaan de pagina komen te staan bij een topic

Extreme sports forum
Informatie over wintersport, skydiven, surfen, kitesurfen, bungee jumpen et cetera. Waar zijn de beste en mooiste plekken om dit te doen over de wereld en hoeveel kost het ongeveer? Zijn er organisaties die speciale extreme sports reizen aanbieden? Kunnen we hier een overzicht van organisaties aan toevoegen?

Overzichtpagina’s
Zoals we nu al hebben onder “reistips”, nog meer overzichtpagina’s maken per categorie. Bijvoorbeeld: wat moet je voor je reis regelen? Visa, inentingen, verzekeringen, tickets, backpacks, enzovoort)
Welke hostels zijn er populair in welke landen? Bij welke organisaties kun je allemaal reisgidsen kopen? Welke reisorganisaties zijn het populairst per land of per continent?
Zo zijn er nog veel meer overzichtenpagina’s te bedenken. We kunnen hier dus links neerzetten naar de websites van die organisaties.

Wereldwijzer World 360
een 360 graden rubriek op Wereldwijzer waarbij we video’s posten die:
-OF 3D zijn opgenomen (er zit veel toekomst in 3D apps en Google is nu bezig met hun Cardboard bril, waarmee mensen apps in 3D kunnen bekijken. Productie ervan voor onze app en dergelijke kost wel veel geld. Misschien kunnen we het kickstarten?

-OF niet 3D zijn opgenomen: bezoekers kunnen dan per land, streek en dergelijke video’s bekijken en een indruk krijgen.

Wereldwijzer Multimedia
Een media gedeelte waar alle filmpjes/foto’s overzichtelijk staan om te bekijken, zodat iedereen makkelijk kan navigeren.

Wereldbol als menu op Wereldwijzer
In plaats van een overzichtelijk menu waarin mensen per land info kunnen vinden, maken we een wereldbol die mensen door te klikken en slepen zelf rond kunnen draaien, en elk land aan kunnen klikken om vervolgens naar die landenpagina te gaan.

Duidelijke overzichten!

  • Met welke reisorganisatie kun je naar welk land

  • Overzicht van mogelijke reisverzekeringen

  • Parkeerdiensten bij Schiphol

  • Beschikbare reisgidsen

Sorry hoor… (en bedoel dit echt niet vervelend maar we hebben pas twee van die topics waar niks mee gedaan is.)

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=193762

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=182468

Terechte opmerking!

Misschien idee als de community manager eens gaat inventariseren (ook naar aanleiding van die andere 2 topics) en gaat kijken wie wat wilt doen? Verlanglijstje maken?

Dat is niet altijd even handig, vaak wordt er in een reactie weer gereageerd op een opmerking die eerder staat. Stel opmerking 2 krijgt 10 likes, en opmerking 1 maar 2.
Dan zou opmerking 2 in deze situatie bovenaan staan… Maar die opmerking zelf kan dan dus als een tang op een varken slaan als opmerking 1 er niet boven staat.

Verder sluit ik me geheel aan bij Theiz

Eens

Eens.

Was dit ook wat je bedoelde Bastiaan?

Hier ben ik het inderdaad ook mee eens, zo had ik er nog niet over nagedacht.

Zou je het dan niet zo kunnen maken dat je op een reactie kunt reageren en dat het geheel (net zoals bij Facebook eigenlijk) dan bovenaan komt? Dan zet je dus in plaats van losse reacties, hele discussies (opmerkingen + reacties) bovenaan de pagina. Geen idee of dit mogelijk is?

Lijkt mij het meest overzichtelijkst om het gewoon chronologisch te houden.

Jongens we gaan fb toch niet kopieren?
Waarom geen smily met een ventje die zijn duim omhoog houd?
Mits alle goede bedoelingen van Bastiaan en Jeroen,er zijn andere dringende ingrepen die wwz moeten doen kortelings !
Namelijk een rode afmeldingsbutton (helpdesk accountverwijderingen)mensen posten veelvuldig in andere forums.
lay-out : waarom geen fris kleurtje? ik vind het blauwgrijs echt verschrikkelijk.

2 likes

Eens!

Eens

Hmmmm, Jeroen …

Hoe zit het eigenlijk met ons Engelstalig zusterforum (dat je precies nogal schoonmoederlijk in de kou laat staan heb ik de indruk) Traveljunks ???

Ik doe mijn best om daar af en toe wat beweging op te houden
maar daarbuiten zie ik enkel regelmatige posts van BBC-traveling EN Lonelyplanet die de lezers gewoonweg en onmiddelijk wegleiden van de site doordat ze artikels publiceren van een halve zin en die zin vervolledigen met een link naar HUN sites …
De (voornamelijk Indische) spammers kan ik er voorlopig wel nog de baas …

Misschien tijd om daar eens terug wat leven in te zetten he Jeroen … wat denk je ?

Gegroet

Ivan

Helemaal mee eens, Ivan. En daar hebben we een actief team voor nodig van ong 7 mensen. Misschien selectiever mensen selecteren? Vorige keer haakten een aantal snel af.

Als ik het zo hier op ITB Berlin bekijk, dan kunnen we nog steeds snel iets moois opzetten. Misschien eest een investeerder erbij zoeken?