Chauffageketel??? Wat doe je daar dan mee?
Ik doe er helemaal niets mee Jeroen !
Kreeg hem niet gestart vanmorgend!
de druk is op de één of andere manier uit mijn systeem verdwenen.
terug bijgevuld en plots werkt geen enkel verwarmingselement nog.
heb dan een loodgieter laten komen en die zei me dat de pomp defect alsook het elektronische gedeelte is stuk.
Maar wat is het voor een ding? Zo te lezen een verwarmingsketel? CV-ketel?
ja dat klopt Jeroen ik spreek over een verwarmingsketel (bij ons beter gekend als een** chauffageketel**)
Heb je een momentje,er word aan de deur gebeld !
Stroomt er vloeibaar goud door die leidingen?
Zo ben terug,nou ik kan er helemaal niet mee lachen Rien !
Zojuist een andere technieker over de vloer gehad,buiten alle mankementen is er ook een lekkage gevonden onder de verwarmingsketel (sleet)
Hij sprak ook van een nieuwe ketel,de firma zou er ongeveer 1 1/2 dag werk aan hebben.
Alle leidingen moeten eruit en vervangen worden omdat het type verwarmingsketel die ik heb,niet meer op de markt is.
Deze firma was 150 euro duurder met hun ramingskosten.
Nou ik moet beslissen oplapwerk of een nieuwe verwarmingsketel?
Het was zeker niet om te lachen Georges! Ik vond de prijzen alleen absurd hoog voor een nieuwe ketel.
Wat hebben je leidingen met je ketel te maken. als deze nog goed zijn hoeven ze die niet te vervangen toch??
Nou bij de nieuwe types zijn die leidingen op een andere manier verbonden met de verwarmingsketel,heb ik me laten vertellen door de technieker.
Een ander koppelstuk is dan geen optie?
Dat weet ik niet,Rien,
Maar de technieker sprak (en ook de vorige zegde het al ) dat alle verwarmingleidingen (ook onder mijn huis) moeten vervangen worden.
Dus dat word kapwerk etc…
Wacht nu rustig de offertes af om te beslissen.
Dat is dan niet zo fijn. Sterkte met deze tegenvaller Georges!
Nou ik moet kortelings beslissen,want zoals je weet Rien vertrek ik de volgende maand naar Thailand.
Dus deze problemen moeten opgelost worden binnen de 3 weken.
Heb je geen handige familie, buur, vriend of kennis die wat voor je kan betekenen?
Alle leidingen vervangen?! Das nogal iets… Beetje vreemde oplossing lijkt me. (Maar goed, ik ben totaal niet technisch.) Moet met een koppelstukje toch te doen zijn zou je als leek zeggen.
Via Wereldwijzer app
Nou vroeger was mijn vader een handige Harry,maar spijtig genoeg is hij al een paar jaartjes overleden.
Ik ben eerlijk gezegd toch geruster als er een vakman mijn CV plaats Rien !
Er komt meer bij kijken dan een koppelstukje Thijs !
alle ijzeren buizen van de verwarmingsketel alsook de kopere buizen naar de warmte boiler moet afgebroken worden.
Ook bij de nieuwe type zal er geen warmte boiler meer van doen zijn.
Leek mij ook…
Dat is inderdaad spijtig Georges. Je moet doen waar je je het beste bij voelt.
Ik wist niet van tervoren dat die verwarmingsketels zo zijn opgeslagen qua prijs?
Lees hier op mijn factuur (jaar 2001)dat een Radson ketel 70000 Belgische franken kosten met plaatsing erbij inbegrepen.
Hoeveel is dat tegenwoordig?
Voor een goede installatie mag je al rekenen op zo’n 4500 a 5000 eurokes!
70000 oude Belgische franken? denk ongeveer 1750 euro,Rien !