Told ya!
:biggrin:
Told ya!
Nee… jij schreef dat er gisteren een stukje vaderlandse sportgeschiedenis geschreven was… Dat is inmiddels dus al behoorlijk achterhaald.
![]()
Als je tussen de regels door had gelezen, dan had je mijn vooruitziende blik begrepen. ![]()
Tussen welke regels?
Je eerste berichtje bestond uit een image met het getal 33, je tweede berichtje bevatte slechts één regel, dus daar viel ook niet veel tussen te lezen
Halve Belg,halve Nederlander (geboren in Hasselt)
Nee Georges, hij heeft er zelf voor gekozen Nederlander te zijn.
Jullie hebben het EK al om ons de ogen uit te steken, gun ons ons’n Hollander dan.
Een Belgische moeder (Sophie-Marie Kumpen) in Belgie geboren (Hasselt)
Dus 50/50 Belg/Ned !!
Belg… lol!
Papa Jos schreef op de site van F1today in april 2015 het volgende:
“Jos Verstappen: "Iedereen wil momenteel een stukje van Max. Aan de ene kant is dat een mooi compliment voor hem. Hij doet het ontzettend goed. In de auto, maar ook daarbuiten. Hij komt goed over, heeft een fris hoofd en blijft zichzelf. Dus ik snap best dat veel mensen trots zijn. Dat ben ik ook uiteraard. Maar op sommige punten heb ik er wel moeite mee.
Zo is Max in de ogen van sommige Belgische media ineens een Belg. Ik vind dat een beetje slap. We zijn al jaren aan het racen, maar tot een paar maanden geleden werd er in België niet of nauwelijks over hem geschreven en nu claimen ze ineens dat hij van hun is. Ik zie dat zelf absoluut niet zo."De situatie is dat Max beide nationaliteiten heeft, omdat ik en Sophie getrouwd waren op het moment dat hij geboren werd. Maar aangezien hij racet onder een Nederlandse licentie is hij iets meer Nederlands dan Belgisch. Zo voelt hij dat zelf ook. Als Nederland tegen België moet voetballen, is hij voor Oranje. En als hij achttien is en moet kiezen, zal dat voor de Nederlandse nationaliteit zijn.”
Dussss…
En dussss …
verhuisde Max onlangs, net zoals papa Jos ooit deed, van het Belgische Maaseik naar Monaco :biggrin:.
In hetzelfde artikel (f1today) waaruit C4th citeert :
“Zelfs zijn moeder Sophie Kumpen mengde zich in de discussie door te beweren dat Max meer Belgisch dan Nederlands is.”
Soit …
Max is een ontzettend goed racer en heeft hééél wat in petto. Zijn nationaliteit doet er voor mij niet toe. Mijn groot idool Ayrton Senna was evenmin Belg, noch Nederlander.
Ja, Senna… Ik zie nog die beelden voor me van Imola.
Zelf was ik ook nog wel fan van Lauda.
Mijn eerste F1 herinnering is Emerson Fittipaldi in de zwarte JPS.
De eerste race waar ik zelf bij was was op Zandvoort, James Hunt won toen in de McLaren.
Eindconclusie, Max Verstappen is 100% Nederlander,laten we daar bij houden.
Mijn eerste F1 herinnering : 4 Dinky Toys, aha. Jarenlang mijn pronkstukken. Juan Manuel Fangio, Stirling Moss, Jack Brabham … Vooral die blauwe ! Ferrari met gele neus zie ik nog zo voor me. Mijn pa vertelde graag dat ik als peuter met die autootjes naar de garage om de hoek ‘bolde’ voor een ‘vidange’. In Maaseik, ‘k was toen 3 !
Dat verdomde weekend in Imola (1994), eerst Ratzenberger, dan Senna, is me altijd bijgebleven. Heb daarna zo’n 15 jaar lang geen F1-race meer willen zien.
Wauw, ben jij al zo… eeh… oud
Wauw, ben jij al zo … eh … oud
Ja, dat weekend in 1994… hier was de Formule 1 daarna ook even minder bekeken.
Is de Lotus trouwens in dat jaar ook niet gestopt met F1??
Ik heb helemaal geen F1 herinneringen… :redface:
Nog veeeeel ouder.