Hoi,
Ik heb ergens gelezen dat je met de boot vanaf Helsinki (Finland) naar St. Petersburg kan gaan. Je kan dan 72 uur verblijven zonder visum. Heeft iemand hier ervaring mee of misschien meer informatie?
Ik hoor het graag
Groetjes
Hoi,
Ik heb ergens gelezen dat je met de boot vanaf Helsinki (Finland) naar St. Petersburg kan gaan. Je kan dan 72 uur verblijven zonder visum. Heeft iemand hier ervaring mee of misschien meer informatie?
Ik hoor het graag
Groetjes
Hier kan je meer informatie vinden:
Bedankt, die site had ik inderdaad ook al gevonden…
Heb je hier ervaring mee?
Nee, ik heb hier geen ervaring mee. Ik organiseer alleen vliegreizen naar Rusland.
Ik weet wel dat er touroperators zijn die hier met busrondreizen gebruik van maken.
zonder visum kan ik me niet voorstellen,wel mensen uit finland noorwegen inwoners dus mogen naar Murmansk zonder visa voor dagje.
maar daar heb je het ook mee gehad.
en anders denk ik ook dat je op die boot moet blijven
Beste Eddy en Tanja,
72 uur visum vrij is wel degelijk mogelijk en ook hoef je dan niet op de boot te blijven.
Voor bewoners van Finland geldt een afwijking voor het verkrijgen van een Russisch visum maar zij moeten ook gewoon een visum hebben.
Klopt !
EU-Schengen burgers hebben geen visum nodig in het geval van de in- en uitreis volgens het programma “72 uur zonder visum” (met de boot).
Meer info o.m. op st-petersburg-essentialguide.com : “Russia Visa Free Travel”