(Help!)Thailand 4 weken(Jan2012 en O&N) Start Zuiden(langkawi!) + vraag visum

Beste mede-wereldreizigers !

Al een tijdje bezoek ik het thailandforum en wil daarbij ook mijn reis met jullie bespreken en daarbij een aantal vragen stellen. Hopelijk kunnen/willen jullie mij daarbij helpen :slight_smile:

Mijn reisschema tot dusver:

Ik heb een directe vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur (KLM)
op 25 december 2011

Ik vlieg vervolgens direct door van Kuala Lumpur naar Langkawi (op 26 december Asia Airways)

Op Langkawi breng ik in iedergeval 3 dagen door met mijn vriendin (die daar al is) en voor diegene die het willen weten op Mutiara Burau Bay Resort.

(Ik vlieg vanaf Bangkok terug op 27 januari , ook rechtstreeks (klm) alle vluchten zijn dus al geboekt en betaald.)

En dan… stopt een beetje de echte planning. We willen natuurlijk niet alles al hier vastleggen (daar weet je nooit wat je tegenkomt en is het natuurlijk stukken goedkoper.) Over geld trouwens, ik heb iets van 2000,- euro daar in Thailand te besteden voor 4 weken. Neem aan dat het voldoende is.

Onze vragen (man 28 met vriendin 27) , zijn daarom;

• Waar in (Zuid) Thailand is het mooi/leuk om Oud en Nieuw te vieren, we willen daarbij niet op al te toeristische plekken rondhangen (zoals Phuket :() We komen dus vanaf Langkawi en hebben de keus om met de boot naar Satun (Zuid Satun) te gaan. Daar zijn alleen de accomodaties redelijk schaars.

• Of is het verstandig om van daar uit weer juist verder door te vliegen (richting bangkok)

• Ik wil het liefst zelf ook naar Chiang Mai maarja dat is wel een behoorlijke afstand vanaf de grens bij Maleisie…

• Ik had eerst het idee om vanauit Satun (waar je aankomt per boot vanaf Langkawi) met de trein door te reizen naar het noorden. Is daar genoeg te zien ? Is de trein raadzaam om te pakken vanaf daar ?

• En dan mijn vraag over het visum, ik heb vandaag geprobeerd te bellen met de consulaat in Amsterdam, helaas kreeg ik die niet te pakken en heb ze daarom een mail gestuurd. We komen dus over water of land (als we niet vliegen vanaf langkawi) Thailand binnen. Dit betekend dat je maar voor 15 dgn een visum krijgt. Ik zal dus een visum hier al moeten aanvragen ? Of is het daar ook mogelijk (als Nederlandse) ?

Nouja alvast bedankt allemaal mochten jullie mij kunnen helpen met de reis… (wordt onze eerste keer Azie na een aantal keer Amerika…) volgende week dinsdag trouwens nog een afspraak met de GGD over mogelijke vaccinaties (Hep A/B Buiktyfus etc…)

p.s. Alle berichtjes zijn natuurlijk welkom!!:teeth:

Groet,

Erik

Je krijgt een 15 dagen visumvrije entree aan de grens, geen visum.

Om langert e blijven moet je vooraf een visum aanvragen bij ambassade of consulaat.