Ik ben van plan om in februari een maand door thailand te reizen. Is dit te doen of is 4 weken echt te kort? En is het mogelijk om tussen nu en februari alle nodige inentingen te verzamelen, visum aan te vragen etc?
We zouden dan willen gaan omdat ik tussen twee jobs zit die periode en we van de gelegenheid gebruik willen maken om te reizen.
Als het een eenmalige gelegenheid is, moet je het zeker doen.
Met de inentingen lukt dat wel, maar voor Hepatitis A zal je nog 2 herhalingsspuiten moeten nemen achter 6 en 12 maanden. Dit blijft dan wel 10j geldig.
Op 4 weken tijd kan je, met 3 weken vasteland en 1 week strand, net een mooie tour maken zonder het idee iets gemist te hebben.
Visum moet je niet aanvragen indien je niet langer dan 30 dagen blijft. Je kan dit eventueel verlengen als je even naar Laos of Cambodja gaat.
Veel plezier met voorbereiden :slywink:
Om al vast een ervaring met Thailand op te doen is vier weken lang genoeg als weer terug bent in Nederland is mijn ervaring wil je snel weer terug inentingen kan zelfs op schiphol nog op de dag dat je vertrekt.
Een visum is niet nodig voor 4 weken Thailand
succes met de rest van de voor bereidingen
Voor 700€ moet je een ticket vinden incl. tax.
Dan heb je nog een dagbudget van 21€.
Dit is haalbaar indien je geen kamers neemt met airco, niet in toeristische restaurants eet en alle uitstappen zelf onderneemt met het openbaar vervoer ipv met een plaatselijk reisagentschap.
Geen zorgen hoor, het is best te doen. Maar zorg dat je wat achter de hand hebt voor in noodgevallen.
Om de prijs te drukken, kan je eens zoeken voor een vlucht vanuit Dusseldorf. Scheelt zich soms heel wat. En wacht er niet te lang meer mee!
Wat betreft de plekken die aan te raden zijn: Hangt er van af waar je interesses naar uit gaan.
Het bekende rondje voor 4 weken: Bangkok-Ayuthaya-Chiang Mai-Mae Hong Son-eilanden in 't zuiden.
Kanchanaburi zou ik niet doen wegens het feit dat je aan 't einde vh droge seizoen zit en de plaatselijke watervallen niet meer zo geweldig zijn. Voor een eiland kan je naar de Andamanse zee wegens het feit dat het daar dan droog is (en in de Golf niet dacht ik) en persoonlijk vind ik het daar ook mooier.
Ik denk dat 4 weken genoeg is. Dan krijg je wel een goede indruk van het land.
Ik heb zelf vorig jaar december/januari 3 weken rondgereisd en ik heb toevallig €1300 uitgegeven inclusief alles, ook ticket. Geslapen in guesthouses, veel excursies gedaan, niet in dure restaurants gegeten en redelijk wat gekocht (souvenirs etc.) Het ticket was €570 inclusief tax. We vlogen met Mahan Air via Iran. Lekker low budget. Je zou t kunnen redden met die €1300 maar ik zou wel wat extra meenemen als dat mogelijk is.
Gewoon in je kamer met de deur op slot. En als we al ´s ochtends moesten uitchecken in het guesthouse, dan in het bagagehok van het guesthouse (vaak tegen betaling).
Leuke tip voor een restaurant in Bangkok: Cabbages & Condoms !
Restaurant zit in Sukhumvit Soi 12 en je kan hier heel leuk in de mooi verlichte tuin dineren.
Ik weet het, het is een aparte naam voor een restaurant, maar de oprichter is een voorstander van geboortebeperking.
Hier krijg je dan ook geen pepermuntjes bij de rekening, maar, hoe kan het ook anders, condooms !!
Denk niet dat het een of ander vaag restaurant is, want het is echt een heel mooi restaurant en een echte aanrader. Wel iets duurder dan de simpele restaurantjes (maar voor ons westerlingen nog steeds goedkoop).
Een ander echt toprestaurant is Suda, gelegen in Sukhumvit Soi 14. Spotgoedkoop en persoonlijk vind ik dit het beste restaurant in Bangkok dat ik ken. Het ziet er erg simpel uit, maar het eten is super !