Help ... op zoek naar een leuke reisbestemming ....

Na 3 jaar roadtrips te hebben gemaakt door de USA zijn we eens toe aan iets anders. We zijn nog verre van klaar in Noord-Amerika, hebben nog verschillende plannen, maar willen eens een pauze inlassen.

Dus … we zijn op zoek naar een leuke reisbestemming voor volgend jaar periode juli/augustus. (Zijn een beetje laat door omstandigheden maar zeker dat het ons nog lukt)

Dit zijn zo een beetje de criteria:

• liefst een roadtrip, dus self-drive, we houden enorm van onze vrijheid

• als het enigzins kan graag mooi weer (+20°) en geen regen want hebben in België al regen genoeg

• buiten Europa, dit houden we voor onze kortere trips en voor later als we het niet meer zien zitten om meer dan 10u in een vliegtuig te zitten

• natuur, natuur en liefst natuur, we zijn echt geen stadsmensen buiten als het echt moet

• vleugje cultuur is ook altijd aangenaam

• periode juli/augustus, kunnen niet anders door werk
    budget, we zijn amerika reizen gewoon dus budget is er wel (natuurlijk geen 10k per persoon )

• ik ben een amateurfotograaf, dus graag wat fotogenieke plaatsen en sterrenhemels

Alle ideëen zijn welkom … pretty please … ik denk dat jullie kennis samen in het niks verbleekt tot de zovele reisgidsen en bureaus …

P.s. Het enige idee die momenteel door ons zelf op tafel ligt is Bali - Java - Lombok …

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Bedankt voor de vele reacties …

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Japan :foto:

Bagan in Myanmar vond ik afgelopen zomer geweldig!

Misschien had je je eerst even netjes moeten voorstellen:wink:

Wat had je verwacht? Er zijn nogal veel landen die aan je wensen voldoen. In bijna alle landen kun je natuur, cultuur en fotogenieke plaatsen vinden. Het is maar net wat je zelf mooi en interessant vind.
Zelf rijden kan ook bijna overal wel, hoewel je daarvoor in Afrika en Azië wel een beetje avontuurlijk ingesteld moet zijn.

Tsja regen zul je wel hebben op momenten hier maar als amateurfotograaf kun je zeker je lol op! En Costa Rica is ideaal met een huurauto te verkennen, zoveel natuurschoon…

Bestemming ondertussen gekozen, het wordt Australië …

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Goede keus (denk ik, want ik ben er zelf nog niet geweest).
Veel plezier!

Hey, gewoon even naar Madeira gaan !

Voor de volgende reis:

• Zuid-Afrika
  • Namibie
  • Marokko (vond ik persoonlijk iets minder, maar wel lekker dichtbij)