Help ons: creditcard werkt niet

pffffff wat een vreselijke man ben jij marcel, zeker ghanees, net zo corrupt
waarom zou ik hierom liegen, kom op zeg
ik kan zo de telefoonnummers geven van het hotel, de bankmanager, noem maar op, dus zeg niet dat het hotel niet bestaat:frown:
mijn man zit daar voor prive zaken, en heeft onze creditcard mee, dus ik zelf zit hier ook zonder geld,
en omdat ze in ghana bij de banken geen creditcards meer accepteren zitten we dus zwaar in de problemen
ik heb gisteren contact gehad met de fedex en de dhl, om de pas via een koerier snel bij mij te laten leveren , maar bankpassen mogen niet via een koerier verzonde worden
en als jullie het niet geloven, vraag het dan allemaal lekker na
ik zit met een probleem, had gehoopt op goede raad of een advies, waar we echt wat aan hebben, maar dat is valse hoop geweest,

Het blijft raar;
Hoe kan je zonder geld zitten als je geen creditcard hebt??
Inkomsten worden toch niet op een creditcard gestort…dus moet er een gewone rekening tegenover staan?
En als het zo zou zijn; fijne kerel die zn vrouw zonder geld achterlaat…
waar leef jij dan van?

ik ben geen Ghanees maar een Nederlander en ik kom er vaak in Ghana volgende maand ga ik er weer heen ,. ik kom er al 3 jaar en ik kan echt geen loving blue hotel … vertel nu eens waar deze hotel staat ??? … de banken accepteren wel creditcards en de ambassade wil je echt wel helpen zonder probleem en zonder een vergoeding .

ik zie zeker 3 verschilende verhaaltjes van jou en ook nog eens op 3 verschilende forums eerst zat je op Gambia en daarna op Ghana en nu hier op deze forum ,

jij geen geld je hebt tot je gewone bank pas … en als je samen 1 rekening hebt heb je tot 2 bankpassen 1 voor je man en 1 voor jou … of is het zo dat je man je geld geeft en daar moet je het maar mee doen ook al zit hij hier of daar , en waarom zit je niet gewoon op Ghana forum SAKAWA???

als jij of je man een Ghanese achtergrond heeft dan weet je wat SAKAWA betekend

Als het zo ernstig is als ze omschrijft, lijkt mij dit forum nou niet het juiste adres om aan te kloppen. Verhaal klopt ook voor geen kant en elke post is een vraag om geld :stuck_out_tongue:

het is echt zo erg als ik schrijf, en geen bedelforum voor geld, alleen voor een goede raad, en om mijn verhaal kwijt te kunnen
maar er zijn dus mensen die zichzelf belangrijker vinden dan hun medemens
maar laat allemaal maar, ik heb de oplossing al gevonden.,en dieis vanmorgen aangekomen op schiphol, en dan is mijn man maandag thuis om dan nooit meer daarheen te gaan, uit zoon land kan je beter wegblijvem
bedankt aaan de lieve mensen die me raad hebben gegeven en aan die andere, ik hoop dat jullie zelf ooit eens zoiets mee mogen maken
sorry dat ik het zo zeg ,maar zo voelt het wel

Wel, wel, In dit geval neem je onmiddelijk in je eigen land kontakt met buitenlandse OF de diplomatische dienst en je stelt voor het bedrag over te maken via WESTERN UNION aan je ambassade aldaar en verzoek je HUN dit bedrag te bezorgen. Je kan SOMS het geld kontant in je eigen land overmaken aan de diplomatische dienst die mailt dan door naar de ambassade ter plaatse. Je kan ook het geld overmaken via Western aan een vertrouwenspersoon ter plaatse die het, begeleid door een 2de persoon persoonlijk gaat afgeven tegen ontvangstbewijs.
Hopelijk kan dit ook andere mensen helpen indien nodig

jjjjj

Er is vast een ambassade van Ghana in Nederland (Den Haag, Amsterdam, Rotterdam?)? Of: de Nederlandse ambassade in Ghana…
Misschien dat de ambassadeur iets voor je kan betekenen. Sterkte!

Ik zeg ook: Western Union.

Evt kun je geld giraal overschrijven, maar dat duurt soms erg lang.

Ghana ken ik verder niet, maar over het algemeen zal men in het buitenland geen Nederlanders slaan, JUIST omdat dat het tourisme en de internationale betrekkingen niet ten goede komt. Bij de ambassade werken landgenoten van jou/je man, die nemen het echt wel voor hun onderdanen op.