Wat kan ik doen

kan iemand mij helpen
mijn man en kind zitten in ghana
en zijn credit kaart werk niet daar
wat kan ik doen
help mij

Laat ze langs de Nederlandse ambassade (of consulaat) gaan. Zij kunnen Nederlanders in nood helpen.

Neem ook contact op met de bank om het creditcardprobleem op te lossen. Daarnaast kan er met de normale pinpas geld opgenomen worden uit de bankautomaten met Maestro-logo.

1/ De Ambassade voorziet gewoonlijk enkel het voorschieten van een ticket (en eventuele bijkomende kosten waar je echt niet buiten kunt - maar dit is echt restrictief). Maar dit is dan voor directe terugkeer.

2/ Als ze nog daar willen blijven, kan je gewoon geld sturen met Western Union.
Of er bestaat recent ook een directe (illegale) service om geld naar Accra te sturen waarvan nu zeer veel Ghanezen in België en Nederland gebruik maken. Kost is slechts enkele euro’s, en de omwisselingskoers is die van de zwarte markt in Ghana. Voor een noodgeval kan je hier misschien wel gebruik van maken. Moet je wel ingeburgerd zijn in de Ghanese gemeenschap.

3/ Dit is misschien niet direct van toepassing, maar als je je limiet bereikt hebt op je visakaart, en je gaat in Afrika als Nederlander of Belg naar een KLM of Brussels Airlines om een ticket terug naar Nederland/België te kopen, dan aanvaardt VISA in principe altijd de limietverhoging ten belope van de kostprijs van het ticket.

Maestro werkt nergens in Ghana. Daarentegen werkt het bijvoorbeeld wel in Senegal.

Wat België betreft, is trouwens sedert enkele maanden de Maestro functie buiten Europa altijd geblokkeerd, tenzij je expliciet vraagt om te deblokkeren. (Vanwege teveel fraudegevallen.)

Er is ook Aplaku Guesthouse in Accra…misschien kan die dame wat voor je familie doen…i

Hallo

Waar is je familie op dit moment? Mijn vrouw woont een anderhalf uur van Kumasi en heeft wel een kamer over en kan misschien helpen.
Bel me als je hulp nodig hebt op 06-50414611

Groet

Wout