gedl zaken

Ik ga in september naar ghana toe voor een half jaar en nu kwam ik het probleem tegen van geld zaken. De een raad travelcheques aan en de ander een visakaart. Kunnen jullie mij adviseren? wat hebben jullie gedaan?

Ik adviseer je om beide mee te nemen. Beide heeft nogal wat voordelen. Mochten je traveller cheques worden gestolen ben je niets kwijt, mits je het natuurlijk meld bij de bank om ze te laten blokkeren. Daarna krijg je nieuwe opgestuurd.

Visa heeft als voordeel dat je op veel plaatsen kan pinnen. Alleen… ben je die kwijt dan heb je niets meer. Daarom zijn traveler cheques altijd handig om bij je te hebben.

Voor meer info hierover is onderstaande link misschien interessant voor je.

http://www.reisbegeleider.com/forum/viewtopic.php?t=47

Hoi,
Zelf ben ik vorig jaar 4 maanden in Ghana geweest! Geen probleem om met visa geld af te halen! Travellercheques worden niet altijd door de banken aanvaard en je betaalt een hoge commissie. Amuseer je ginds!

Hoi!

Ik ben een aantal maanden in Ghana geweest en heb alleen travelcheques en contant geld meegenomen.
Wel moest je steeds incalculeren dat je dit alleen bij de grotere banken in de steden kunt wisselen. Dat is me goed afgegaan.
Visa is ook een oplossing, maar heeft bij medevrijwilligers meer problemen en moeite opgeleverd dan mijn contante geld. Ligt eraan wat je zelf het prettigst vindt!!

Groetjes Carla

Tip: het klinkt gek, maar je kunt ook aan je zelf geld sturen via het postkantoor: je stuurt via Westernunion een bedrag. Je bent zelf de ontvanger in Ghana. Je kunt het geld bij de meeste banken ophalen. Belangrijk is de code onthouden. Stel nu dat je geen geld meer hebt kan ook je familie op die wijze overmaken. Alleen je ontvangt het in cedis.