Help!! omzetten HBO diploma

Ik zoek iemand die ervaring heeft met het omzetten van een HBO diploma, want ik wordt helemaal gek van iedereen die elke keer wat anders zegt! :mad:
Ik woon op Mallorca en heb een PABO diploma die ik graag wil laten omzetten, maar dat is dus nog niet zo makkelijk…dus daarom; wie o wie kan mij wat meer info geven en vooral praten vanuit ervaring! Wat moet ik precies laten vertalen, hoe werkt het met oposiciones, etc…

Ik spreek niet echt uit ervaring maar misschien moet je eens aan het dichtsbijzijnde nederlandse consulaat vragen of zij je vertaalde diploma willen stempelen. Ik weet niet of je spaans goed genoeg is om zelf je diploma goed te vertalen. Dit scheelt je in ieder geval een hoop geld. Ik heb dit ooit gedaan met loonstrookjes, arbeidscontracten etc om mijn hypotheek in Spanje rond te krijgen.

Zowiezo zul je oposiciones moeten doen om in het openbare onderwijs of colegios consertados aan de slag te kunnen, een nederlands diploma alleen is niet genoeg!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Suerte

Volgens mij kun je bij Nuffic in Den Haag hier ook meer informatie over krijgen.

Succes!