Help oh help: 24 dg waarvan 8 niet ingevuld ->Yellowstone of VC Island?Of?Of?...:-)

Hallo;

wij gaan voor 24 dagen naar West-Canada, vertrek in VC -> terug via Calgary. Ik krijg de planning niet rond, er is ZOOOOOOOO veel dat we willen zien en doen! Ik zie door het bos de bomen niet meer!!! Wij zijn 3 jonge sportieve dames, willen graag genieten van de natuurpracht en alles wat Belgie en Nederland NIET te bieden heeft :wink:

We hebben nog ongv 8 dagen over: wat denken jullie? Extra dagen op VC Island? Of ergens anders meer? Of evt Yellowstone meepikken?..

1: aankomst VC
2: VC
3: oppikken huurauto-naar Nainamo
4: ucluet
5: tofino
6: reisdag ucluet-parksville
7: whistler
8: reisdag whistler-Clearwater
9: Clearwater
10: reisdag Clearwater-jasper
11: jasper
12: jasper
13: jasper
14: jasper-banf
15: banf
16: banf
17: banf
18-23: ?
24: inleveren auto- Calgary

Help oh help graag :slight_smile:

Oh, dit topic had ik even gemist.

Yellowstone bezoeken is 4 dagen extra rijden, je hebt dan dus effectief 4 dagen in Yellowstone. Yellowstone is erg mooi maar je kan je afvragen of je niet meer lol kan halen uit die 8 dagen.

Een of meerdere extra dagen in Tofino of Ucluelet kan zeker geen kwaad.

Daarnaast kan je nog kijken naar de volgende bestemmingen (sommigen ietwat uit de richting van je route, maar niet zo extreem als Yellowstone):

  • Regio Lake Louise
  • een dag extra in Whistler, eventueel een overnachting in Squamish, de ‘chief’ schijnt een mooie hike te zijn.
  • zij trip naar Yoho, Glacier (Canada), Revelstoke
  • rondje vanaf Calgary naar Drumheller en Dinosaur provincial park -> groot contrast met wat je eerder hebt gezien
  • Waterton lakes, Glacier NP (USA), misschien wat ver maar op de route richting Yellowstone.

Als jullie sportief zijn kan ik aanraden om eens te kijken naar de Fairview mt hike in Lake Louise, vooral het laatste stuk is doorwerken maar het uitzicht is episch :slight_smile: Wel bear spray mee, Grizzly country…

bedankt voor je feedback, ik sluit dit onderwerp af. En zal ons programma eens online zetten :wink: Zodat we anderen kunnen helpen…