Ik ga komende zomer (met mijn vriend) van New York naar San Francisco reizen. We willen van New York naar Washington, dan door naar Nashville (hoe kom ik daar vanuit Washington?? Trein/bus??) en dan naar Memphis, Dallas, Grand Canyon, Las Vegas, San Francisco.
Heeft iemand tips wat betreft het vervoer?
We waren van plan om vanaf Memphis of Dallas een campervan te huren omdat dat het makkelijkst is in die omgeving, maar het begin dus van New York tot Nashville met het openbaar vervoer, is dit goed te doen?
Wat zijn jullie ervaringen met het openbaar vervoer/trein van New York tot Memphis?
We hebben 4 weken de tijd om van New York in San Francisco te komen…
Alle ervaringen en tips zijn van harte welkom!
Bedankt alvast!
Sorry, geen verstand van openbaar vervoer. Je zou natuurlijk openbaar vervoer van NY naar DC kunnen nemen en vanaf DC een auto huren. Een RV zal je geen geld besparen en heeft ook geen unlimited miles. Die heb je met een auto wel. 1 maand is wel kort voor een cross country drive met alles wat er onderweg te zien is. Er zullen wel drop off kosten zijn.
Zoals je ziet is er geen rechtstreekse verbinding tussen Memphis en Washington DC. Ik weet niet hoe vast je zit aan de genoemde bestemmingen, je kunt ook overwegen om vanaf Washington naar Chicago te gaan (erg de moeite!) en daarna door te treinen naar Denver of Salt Lake City. Vanaf daar een auto of camper huren tot aan de west kust zal weer schelen in drop off kosten tov Dallas. Ik vermoed dat het stuk tussen Dallas en colorado/utah/arizona wat minder spannend is ook.
Met de Amtrak is een ervaring opzich. Het schiet niet heel erg op, maar je hebt iig wel voldoende beenruimte!
De Greyhound bus heeft uiteraard veel meer routes.
Er rijdt inderdaad geen trein tussen Washington DC en Nashville. Je zal dus of het vliegtuig of de bus moeten nemen. Soms zijn er zelfs acties van het bedrijf ‘Megabus’ dat je voor 1 dollar tussen deze 2 steden de bus kan nemen. Goed in de gaten houden dus!