Help met de route: 1e veere reis, kind van 2,5 en vrouw zwanger :)

Beste mensen,

Ik ben al dagen aan het lezen en nou eindelijk de knoop doorgehakt en de vliegtickets geboekt via Emirates.

Wij vliegen 29 juli heen en komen 14 augustus terug, dus zo’n 16 dagen. De bedoeling is om zeveel mogelijk te zien zonder mijn vrouw (26 weken zwanger) te belasten en ons dochtertje te vermoeien. Wij dachten:

In ieder geval willen wij een eiland bezoeken en omdat ik veel positieve verhalen over Langkawi lees, willen wij misschien daar naartoe. Ook Singapore willen wij zien, een boottocht en als het niet te belastend is voor mijn vrouw, een beetje extra natuur/jungle zodat mijn dochtertje ook wat dieren kan zien. Perhentian wordt een beetje teveel denk ik, dus:

Ik dacht 2 dagen KL, dan met de auto naar Kota Bharu, van daaruit met AirAsia naar Langkawi en dan weer naar vliegen naar KL, daarna met de auto naar Singapore en 1 dag voor vertrek naar KL.

Kunnen jullie svp een route voorstellen met aantal dagen verblijf op welke locatie zodat wij de binnenlandse vluchten kunnen boeken.

Geweldig dat zoiets als zo’n forum bestaat! Alvast bedankt.

Waarom willen jullie met de auto naar Kota Bahru? Dat is denk ik niet de meest inspirerende plek van Maleisie…

Wat ik eerder zou doen: eerst een paar dagen bijkomen van de jetlag en wennen aan de warmte in Kuala Lumpur. Het is momenteel echt warm in de stad!

Ik zou in Kuala Lumpur een tour boeken naar Taman Negara. Je gaat een stukje met een busje en een bootje. De afstand is niet al te groot. Er zijn in principe reddingsvesten op de boot, maar met een kindje zou ik daar nog een keer extra om vragen.

Taman Negara heeft geen grote beesten die je in het wild ziet (dat is sowieso lastig met een kindje), maar je kan er wel een leuke nachtsafari maken en kleine beesten zien. Je kan er lange wandelingen maken, maar ook korte wandelingen. Prima te doen voor kinderen en zwangere vrouwen.

In Kuala Lumpur kun je dan het vliegtuig naar Langkawi nemen. Vanuit Langkawi kun je vliegen naar Singapore (eventueel met via Kuala Lumpur). Er rijden bussen en treinen van Singapore naar Kuala Lumpur, die doen er ongeveer 6 uur over. Je kan ook weer vliegen…

Aangezien je maar 16 dagen gaat, en het je eerste verre reis ik, zou ik me beperken tot 3 plekken om te overnachten. Dat zou inderdaad Kuala Lumpur, Langkawi en Singapore kunnen zijn, maar ik zou zelf kiezen voor minder stad (en dus meer afwisseling) en Kuala Lumpur, Taman Negara en Langkawi bezoeken. Dat is tevens minder vliegwerk.

1 like

Beste Jenny bedankt.

Dat wij met de auto naar Kota Bharu willen rijden, is niet vanwege die stad zelf, maar omdat wij onderweg zoveel mogelijk van het land willen zien en onderweg naar Taman Negara (bedankt voor je link) willen gaan. En daar de auto laten om vervolgens per vliegtuig naar Langkwai te vliegen. Onze bedoeling is ook niet om veel in de steden te verblijven, maar juist van het platteland meer te zien. Jou route lijkt mij zeker goed, ik had niet aan een vlucht van Langkawi naar Singapore gedacht. Even opnieuw puzzelen.

Ik zie trouwens een stomme spelfout in de titel van dit onderwerp, nl. veere ipv verre blush

En is dat misschien zo dat als wij van KL naar Kota Bharu of naar Singapore rijden, er weinig te zien valt onderweg? Wij dachten in zo’n prachtig land kunnen wij dan onderweg gewoon stoppen als wij leuke plekjes tegenkomen.

Persoonlijk zou ik vanuit Kl met de bus naar Singapore gaan dan weer lekker met de bus terug naar Kl en vanuit daar weer naar Langkawi (of gelijk vanuit Singapore naar Langkawi).
Tama Negara zou ik overslaan als je vrouw al 26 weken zwanger is want het bootreisje is leuk maar je zit je wel een breuk.
Op Langkawie is ook genoeg te doen leuke mangrovetocht (zie je ook dieren en je doet gelijk een boottocht).
Ga daar lekker een autootje huren op het eiland en rijd lekker een beetje rond want er is daar genoeg te zien en te doen.

1 like

Als je met de auto naar Kota Bharu reist, waarom ga je dan daar niet naar de Perhentians in plaats van Langkawi? Daar ben je dan tenslotte toch… En vanuit Kota Bharu kun je ook vliegen naar Kuala Lumpur, van waar je weer naar Singapore kunt gaan.
Als je juist graag naar Langkawi wilt, dan zal ik vanuit de Taman Negara (als je daar naar toe gaat) doorrijden richting Langkawi ipv Kota Bharu…
Veel plezier!