Help, maar 5 kilo mee in trein naar cusco??

Hallo, zijn heerlijk aan het genieten van peru, zitten nu in een zonnig arequipa :-).
Maar ook…help! Hoorden dat je in de trein van machu pichu (aquas caliente) terug naar cusco maar 5 kilo mag meenemen in een klein tasje. Maar…ij lopen de incatrail, met 1 porter (15 kilo), en onze eigen daypacks, en dat willen we natuurlijk wel mee terug kunnen nemen naar cusco!
We blijven na de trekking nog 1 nachtje in aquas caliente slapen en gaan de volgende dag met de trein.
Weet iemand hoe dit dan gaat? Hoe krijgen we onze spullen mee?
Hopen op jullie reactie zodat we ons daar geen zorgen over hoeven maken ;-).
Grtjs pauline

Huh…wat vreemd! Ik wil met de salkantay trek naar de MP, maar hoop niet dat dit waar is.
Ik neem aan dat het niet klopt, want ik heb er nog nooit wat over gelezen of gehoord en ik denk ook niet dat ze met een weegschaal voor de deur van de trein gaan staan… Duizenden mensen doen een trekking, dus dan was het vast wel bekend als dat zo was.

Het is waar. Officieel mag je maar 5 kg baggage meenemen in de trein. Deze idiote regel is al een tijdje van toepassing
Echter controle is er niet, en je ziet altijd mensen die met koffers zo groot als wasmachines de trein in gaan, en die zullen echt niet minder dan 5kg wegen

waarom zou je al je baggage meenemen als je na de trail toch weer terug komt in Cusco? Elk hostel of hotel heeft een opslagruimte waar de baggage van trekkers opgeslagen kan worden.

Loop je de Inca Trail van 4 dagen echter, dan neem je alleen de trein op de terugweg en dan is deze regel niet meer van toepassing. Aangezien ook Peru rail weet dat Inca Trailers baggage bij zich hebben.

ik verzin dit ook niet, het zijn van die idiote dingetjes die je maar moet verzinnen.

Ikzelf zou inderdaad gewoon je koffer (met slot!) gewoon in je vorige hotel in Cusco achter laten doen ze nooit moeilijk over.
Want als je je eigen koffer helemaal mee gaat nemen is echt geen pretje tijdens je trekking, je wilt daar echt zo min mogelijk kleren mee naar toe nemen anders word het zo zwaaaarr…

Ik ben met alle bagage (ong 30 kilo voor 2 personen) van en naar Aguas Caliente met de trein gereisd en heb er niets over gehoord.

Daar geloof ik nie veel van ! Als je een tour doet en je blijft in Agua Calientes slapen neem je toch heel je bagage mee ! Tenzij je terug naar Cusco reizen wil na je MP bezoek ! Toch nooit controle op bagage gezien…en verschillende keren geweest al !