Help!! Ik wil met de MTB

Allen,

Ik zou graag in augustus met het vliegtuig naar Kroatië, de tent mee, een auto en een MTB huren en dan afzien in de bergen. Daarnaast moet de zee of een meer voor verkoeling zorgen. Ik ben een natuur mens en toerisme is dan ook geen must.

Kan iemand mij helpen om antwoord te vinden op de volgende vragen:

Waar moet ik naartoe vliegen?
Hoe en waar huur ik een auto?
Welke camping?
Hoe en waar huur ik een MTB?

b.v.d.
Patrick Jansen.

Neem even kontakt op met Hans.Die zal je wel verder helpen.
www.kroatie.org Hij is goed bekend in een mooi berggebied en kan ook de rest van je vragen deskundig beantwoorden.

Dag Guyuyt,

Bedankt voor je reactie. Hoe kom ik in contact met Hans?

Kijk eens bij je mail hier.Anders zal Hans wel reageren op je bericht.

Patrick,

Hans hier, Ik zal je vragen eerst beantwoorden met wat bijkomende vragen :

Waar moet ik naartoe vliegen?
In welke streek woon je ? ik vertrek altijd vanuit Keulen. daar zijn rechtstreekse verbindingen met Rijeka en Zagreb.

Hoe en waar huur ik een auto?
Gewoon via internet. Als je vliegt op Zagreb pik je daar op de luchthaven je auto op. Via Rijeka (is luchthaven op eilnand Krk) moet je je wagen oppikken in Rijeka stad of hem tegen meerprijs laten brengen. Boek via internet en vergelijk wat maatschappijen. Ik huurde vroeger steeds bij www.sixt.com

Welke camping? Ik ben geen campingkenner, maar ik kijk het wel even na waar er campings zijn in de buurt hier.

Hoe en waar huur ik een MTB?
Een MBT, is dat een mountain bike ? Zo ja, ik weet het niet, maar ik zoek het wel eens uit.

Hans vanuit Crni Lug, Gorski Kotar. En 't is hier warm.
www.gorskikotar.com www.maroflin.com

Dag Lipik,

Dank voor je reactie. Een MTB is inderdaad een mountainbike. Keulen is voor mij wel te doen. Ik zou het liefst vanaf Nederland vliegen. Ik ben nog aan het dubben of ik zou vliegen of toch met de auto. Wat zou je mij aanbevelen?

Nogmaals bedankt!

Ik denk dat Hans nu lekker zit af te koelen bij een fris biertje want het is er snikheet.
Ik rij er al tientallen jaren met de auto heen.Ik overnacht in Kranjska Gora,net over de grens bij Villach en de volgende dag nog voor de middag zit ik in Posedarje op 20km voor Zadar.Croatia airlines vliegt wel van uit Nederland maar een retourtje kost ongeveer €250.
Eind augustus as. doe ik het maar weer zo en zal dan vast en zeker geen aantal uren voor de tunnels van de tauerenautobahn staan wat vandaag het geval was.
Het berggebied waar Hans een huis heeft is prachtig en zeer geschikt voor je sport.Wil je een dagje naar zee?He:zon02:t kost je vandaar uit een 20-tal minuten.

Patrick,

Ik heb even zitten surfen en nadenken. Ik denk dat de keuze om met je eigen wagen te gaan misschien nog wel de beste is : je hoeft dan geen auto te huren en ook geen mtb te huren. Dat laatste blijkt wel te kunnen maar is niet zo evident. Er zijn wel veel reisorganisaties die georganiseerde mtb reizen aanbieden, maar dan doe je je eigen zin niet.
Mocht je toch kiezen voor vliegenhier enkele links :

www.airberlin.com

MTB :

Mail ook even naar de toeristische dienst van de Kvarner streek, di tis de streek in het noorden, met als achterland van Rijeka de bergstreek Gorski Kotar. Vraag enkele brochures aan, zeker deze :

“camping, direct contact met de natuur” en
"Gorski kotar, nature experience

info@kvarner.hr
www.kvarner.hr

Ik heb ze hier liggen, maar 't is wat gek om ze van hieruit op te sturen. Ev mail of bel je naar de toer. dienst van Kroatie in Nederland. Ik ken het niet uit het hoofd, maar hier vind je hun gegevens wel : www.croatia.hr

De streek Kvarner is volgens mij interessant omdat je dichtbij elkaar zowel berg, zee, meren, eilanden hebt.

Campings zijn er vooral aan de kust. In de brochure over campings staat er ook bij hoeveel personen de camping aan kan. er staan er ernkele bij van 120, 250 enz, dit zijn kleine die jij wel interessant zal vinden (in tegenstelling van campings voor 2000 mensen)

Ik zoek nog even of er hier in de bergstreek een camping is, dat zou nog beter zijn.

Hans

Allen,

Ongelooflijk!, de rijkdom aan informatie die een ieder mij heeft verstrekt. Dit heeft mijn verwachting dik overtroffen!!!

Ik ga mede dankzij jullie een geweldige vakantie tegemoet!

Bedankt en misschien tot snel.

Grt

Wanneer je inderdaad al een auto en MTB thuis hebt staan dan zal dat vele malen goedkoper zijn dan vliegen, auto huren en ook nog eens een MTB huren.

Eind augustus zal het rustig zijn hier in Kroatie, de meeste toeristen zijn dan wel naar huis en is het geen probleem om ergens een slaapplek te vinden. Kom je in het hoogseizoen dan ligt dat toch anders, zonder reserveren kan het dan wel eens knap lastig worden en dat houdt dan in dat je per dag vele uren kwijt zult zijn aan het vinden van een slaapplek, zeker wanneer je iedere dag ergens anders wilt zitten.