HELP!? het weer-beste reistijd; MALEISIE

Hallo beste medereizigers!

Ik heb een dringende vraag over Maleisië en Maleisiësch Borneo.
Mijn vriend en ik wilde gaan backpacken Door Maleisië, nu hebben wij rondgekeken en het weer leek er goed uit te zien in maart - april,* nu hebben wij vrij gevraagd en vrij gekregen 24 maart - 18 april.
Nu zijn wij nog verder gaan Google en nu zegt de ene website precies het tegenovergestelde van de andere…
Super mooi om naar toe te gaan in deze periode - zware regenval.
Nu begrijpen wij dat Maleisië een tropisch land is, en dat het er gemakkelijk maar 1.5 uur kan regenen aan het einde van de dag, maar wij zijn 2 jaar geleden wezen backpacken in Thailand en hebben van de 25 dagen 20 regen gehad, en dan heb ik het over zware regenval, de hele dag Door. Wat onze vakantie toch ook best wel een beetje verpest heeft, want voor regen kunnen we ook in NL blijven.
Nu is onze vraag, wat zeggen jullie over Maleisië in maart - april,* is het te doen, raad je het af? Wie heeft er ervaring.
Maak ons wijzer en help ons aub. Want wanneer wij meer duidelijkheid hebben boeken wij meteen een vliegticket.

Heel erg bedankt en ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Vriendelijke groetjes,
Anoeshka & Rodney.

hoi noonbaby,nou zelf ben ik niet op borneo geweest maar wel 4 keer op het andere gedeelte ga eind feb weer,bijna overal geweest al ,dus kan je vertellen dat het er bijna alleen regent in de na middag en avond ook niet altijd maar wel geregeld,na de buien zie je er vaak na 15 minuten niets meer van ,en warm blijft het altijd ,aleen zeggen ze in de cameron highland is het er fris maar ook daar is het voor ons goed te doen,aan de kant van perenthian en tioman zijn de eilanden vaak in maart pas open ,sommige iets eerder omdat daar de moesson is van okt tot begin maart ongeveer ,hoewel de zee nog ruw kan zijn nog begin maart,ga dan niet met een bootje mee hebben wij een keer gehad regen en hoge golven ,of onze rug gebroken was,dus qua regen kan je dus best naar maleisie,veel plezier wij zijn er ook in maart doei doei

Maleisie in juni… Is dat n goed idee? Iemand?