:chin:Dan heb je een goede relatie met de politie zeker met mensen hoog in rang als ze je verder met rust laten drugs is o zo gevaarlijk in Thailand (Thaise maffia)
Wees altijd op je hoede Baco.![]()
![]()
En dat is precies waarom ik geen discussie betreffende schuld of onschuld aan wil gaan. We weten het niet, en het is niet relevant.
STEL Adriaan is schuldig. Is het dan ‘terecht’ dat hij moet leven van een kommetje rijst en wat koolsoep? Dat zijn bezittingen zijn ingenomen? Dat hij met 25 anderen moet leven op een ruimte van 25m2? Dat daar geen toiletten zijn, iedereen overal poept enzo, en er ziektes zijn? Dat hij jarenlang met stalen kettingen van 8kg tussen zijn enkels heeft moeten lopen? Dat hij zijn vrouw sinds 2001 niet meer heeft gezien, en dat hij ook nauwelijks bezoek ontving? Dat hij maar een brief een week mocht schrijven? Dat hij kanker kreeg, terwijl hij geen geld had voor de levensreddende operatie? (Ik heb meerdere gevangenen in Thailand bezocht. Zij kennen elkaar niet. Hun verhalen komen overheen.)
STEL hij is schuldig, geeft dat anderen het recht om hem te mishandelen? Moet hij na 10 jaar straf, zoals hierboven, nog langer gestraft worden omdat anderen zo nodig willen oordelen???
:chin:Prachtig verwoord Jenny ![]()
![]()
voor alle duidelijkheid ik gebruik zelf geen drugs en handel er al helemaal niet in, als mensen vragen dan hou ik me al van de domme.
wat de politie gevonden heeft was duidelijk gedumpt door klanten op het moment dat de politie binnenkwam.
weet niet of het te maken heeft met dat het een kroeg is en dus een openbare ruimte is.
mijn vrouw heeft wel heel goeie en hoge contacten met de politie, maar die gebruikt ze niet zo gauw maar het is wel bekend dat ze die heeft bij de agenten.
zelfs ik weet niet hoever die contacten gaan want ze laat er weinig over los.
ik heb zelf ook een goed contact met een hoger geplaatst (niet extreem hoog maar hij heeft meer te vertellen dan de standaard straat agent) politie agent.
een paar thaise vrienden van ons die kennen de maffia figuren wel, en 2 gastn die ik goed ken doen eigenlijk helemaal niets beetje bellen maar barsten in het geld. Ik vraag ook maar nooit wat ze nou precies doen.
sorry weet dat het off topic is.
Als iemand schuldig zou zijn, veranderd het voor mij in zo verre dat je dan bewust het risico genomen hebt, het is toch bekend dat in Thailand de straffen op het bezit/handel/productie niet misselijk zijn en dat de omstandigheden en behandeling in de Thaise gevangenissen slecht zijn.
Dan moet je achteraf niet gaan zeuren ik wordt slecht behandeld en de omstandigheden zijn onmenselijk.
ben het met je eens dat de gevangenissen in Thailand onmenselijk zijn, weet de verhalen van dichtbij.
Van alle mensen die ik ken, is Adriaan iemand met de meest positieve instelling. Zeuren heeft hij nooit gedaan!
heb bewust ook geschreven iemand, mijn commentaar gaat niet specifiek over adriaan omdat ik de zaak niet ken maar in het algemeen.
:chin: Baco bedankt voor je uitleg maar stel dat iemand nu jouw er probeert in te luizen (dat gebeurd regelmatig in Thailand)en je moet dan jaren onterecht vast zitten zal je waarschijnlijk ook anders gaan denken
Ja mensen die willens en wetens met drugs bezig zijn heb ik ook geen medelijden mee maar er zijn zoveel halve of geen zaken die jaren voort gaan over vele ruggen van veel wel willende mensen en gewoon aan hun lot overgelaten worden
ja ik ben een Thailand liefhebber maar voor verbetering van het rechten van verdachten en gevangen:THAILAND:![]()
STEL hij is schuldig…zou hij het nog 1 keer doen denk je?
Ik heb nergens vermeld dat ik het eens ben met het rechtssysteem en de behandeling van gevangenen in Thailand of welk land die een soort gelijk systeem hebben, misschien komt het zo over.
Men kan een hoop verbeteren.
Het zal voorkomen dat mensen er ingeluisd zijn maar ik geloof niet alle mensen die dat roepen, want ik hoor maar heel weinig dat gasten zeggen ja ik ben stom geweest ik heb het gedaan.
Kijk het geval van machiel kuijt, zijn familie en advocaat zeiden in nederland hij is er ingeluisd, zou heel goed mogelijk zijn geweest maar je (althans ik) weet niet de thaise kant vh verhaal.
je kunt niet helemaal voorkomen dat je er ingeluisd wordt maar wel een hoop maatregelen nemen om het te voorkomen.
:chin:Was ook zeker geen verwijt ik hoop dat je zeker nog vele jaren met plezier kunt werken in Thailand
Maar drugs en Thailand letterlijk levens gevaarlijk
groetjes Fransjes:THAILAND:![]()
groetjes
Dit soort dingen blijft altijd zeer lastig. Ik zeg niet dat het niet voorkomt dat mensen er worden ingeluisd maar alles en iedereen zegt het zelfde : ik wist het niet ik ben er ingeluisd of ja zij/hij kan ik zo goed en ik geloof het niet dat er drugs in het pakketje zat wat ik mee moest nemen voor een vriend in Europa. Veel van dit soort dingen is onoplettendheid en in sommige gevallen ook gewoon stom.
En tja als de politie een inval doet in jou eigen huis en er duizenden pillen en meer drugs vinden lijkt het me toch ook best moeilijk om het verhaal te geloven: ik wist nergens van…
Een heleboel mensen denken toch vaak van makkelijk en snel geld verdienen.
Wat het Thaise rechtssysteem betreft het kan zeer zeker wel een onderhoudsbeurtje gebruiken maar zo slap als in NL. hoeft het van mij ook niet te worden hoor.