Mijn naam is Benoît, ik ben een Belgische jongeman van 25.
Dit jaar studeer ik af als leerkracht Plastische opvoeding ( In Nederland zou dit staan voor: Kunstelijke opvoeding ). Momenteel ben ik echter nog niet van plan om in het onderwijs te stappen omdat ik nog wil reizen, nieuwe mensen en culturen ontdekken.
In het kader van mijn andere passie, instrumentenbouw, ben ik trouwens van plan om mijn opleiding verder te zetten in het buitenland. Waarschijnlijk wordt dit Frankrijk.
Landen die ik al bezocht heb:
Nederland ( Ik vind jullie land zo gezellig ! )
Frankrijk
Spanje
Verenigd Koninkrijk ( England )
Turkije
Oostenrijk
Roemenië
Canada ( mijn vader woont in Montreal )
Als Belg is het echt schandalig dat ik nog nooit echt naar Duitsland ben geweest !
Deze zomer wil ik graag, na 3 jaar, weer eens een bezoek brengen aan mijn vader die ik enorm mis. Het probleem is dat ik het financieel niet echt breed heb. Een vliegticket van 800 euro is echt duur voor mij. Daarom ben ik iemand die altijd de zijwegjes zoekt wanneer het op reizen aankomt ( liften, werken, … ). Ik ben ook echt niet het type dat een duur hotel nodig heeft maar gewoon graag bij mensen blijft logeren. Niets beter dan een vakantie onder het plaatselijk volk !
Voor mijn reis naar Canada overweeg ik om te werken op een cargoship. Weet er iemand hier meer over ?
Ik kijk uit naar de vele toffe verhalen die jullie allemaal te vertellen hebben ![]()
Groetjes uit België !