Wij zijn een gezin bestaande uit vader (Marcel), moeder (Marianne) en onze 2 dochters (Ashley en Shannah).
Wij…of beter gezegd ik heb ons op deze forum geregistreerd om alle informatie/advies te ontvangen die nodig zijn om onze geplande reis tot een suc6 te maken.
Wij, vader en moeder willen heel graag naar New York…en uiteraard horen daar onze dochters bij…nu respectiefelijk 12 en 14.
Ik wil niets aan het toeval overlaten en graag alle informatie tot ons nemen. Wij hebben er de tijd voor omdat wij voor deze reis nog moeten gaan sparen. En daar hebben we om een bepaalde reden nog meer dan genoeg tijd voor omdat wij hopen deze reis in 2015 te realiseren. Dus informatie is natuurlijk onderhevig aan veranderingen in de komende tijd.
Maar als het zover is…dan willen wij zeker bepakt en gezakt op reis…en met de tijd in het vooruitzicht kunnen we inspelen op veranderingen die zich wellicht t.z.t nog aandoen.
Mochten er vragen zijn…dan zal ik deze zeker gaan beantwoorden.
Hoi Marcel,Marianne,Ashley en Shannah,welkom op wereldwijzer !
Nou leuk dat jullie plannen hebben om op vakantie tegaan naar Amerika !
Je hebt veel bezienswaardigheden in New York die de moeite waard zijn om bezocht te worden,denk maar aan het Central Park ,Brooklyn Bridge en het Madison Square etc…
Maar ook het Ellis Island is één van de meest bezochte attracties in New York.
Velen combineren een boottocht naar Liberty Island waarop het Vrijheidsbeeld staat met een bezoek aan Ellis Island.
Indien je op zoek bent naar meer informatie over de **Big Apple ** dan kan je altijd terecht met je vragen in het Amerikaforum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met de voorpret !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.
Ik kan je het boekje “100% New York” van harte aanbevelen. Het is Nederlandstalig en bevat meerdere plattegrondjes, per populair gebied eentje; met daarop duidelijk gemarkeerd alle leuke bezienswaardigheden, cafeetjes, restaurants en winkeltjes die dat boekje aanraadt. Ook staat er in woorden omschreven én op de plattegrond getekend een leuke wandelroute die je zou kunnen volgen, langs al die leuke dingen.
Misschien kun je er nu eentje lenen bij een bibliotheek of van een kennis; en tegen die tijd een recente versie voor jezelf kopen.
Ik weet niet hoe lang jullie gaan en of je ook andere plaatsen nabij New York wilt bezoeken. Boston schijnt leuk te zijn en er schijnen mooie bossen daar te zijn in de omgeving.
Accommodatie in New York kan erg duur zijn, misschien kunnen jullie huizenruil overwegen, als je je eigen huis beschikbaar wilt stellen voor New Yorkers die dan in Nederland willen vertoeven. Daar heb je speciale sites voor zoals bijvoorbeeld www.holidaylink.com.
Of kijk eens voor appartementen huren op www.airbnb.com.
Of je zou in een ietsje minder populaire wijk kunnen gaan zitten waar het goedkoper is. Het is een grote stad dus sowieso zul je soms wel een half uur of langer in de metro zitten om iets te bezoeken.
Verdere adviezen kun je vinden in het Amerika-forum. En op het Vivaforum vind je ook honderden antwoorden over New York: New York - Reizen - Viva Forum