We gaan binnenkort met onze 3 kinderen naar de USA. In de Grand Canyon kun je ‘helicopter flights’ maken. Dit is met z’n vijven een vrij prijzige activiteit.
Heeft iemand ervaring met een helikoptervlucht en is het de prijs waard?
Bij navraag bij diverse mensen die hebben gevlogen al dan niet… je moet niet in Vegas zijn om dit te regelen maar op weg naar de south rim zijn meerdere bedrijven die het vliegen aanbieden voor een lagere prijs. Wij moeten dit nog gaan uitvinden in september.
Ik heb in november 2009 een helikoptervlucht gemaakt met Papillon, inderdaad vanaf de South Rim. Gewoon zonder reservering binnengelopen, hoefde destijds niet lang te wachten, en was als ik destijds het me goed herinner $140 kwijt. Vlucht van ruim een half uur, waarvan ongeveer de helft daadwerkelijk boven de canyon. En slechts twee passagiers, dus beiden een prachtig uitzicht door de vrijwel geheel glazen deur. Wat mij betreft absoluut het geld waard.
Met kinderen is het denk ik vooral de vraag hou oud ze zijn en of voor hun het uitzicht vanuit een helikopter iets toe zal voegen aan van een vast uitzichtpunt.
Wij zijn destijds wel vanaf Las Vegas vertrokken. Pakketvlucht van bijna 4 uur met een kleine brunch in de Grand Canyon en je wordt bij je hotel opgehaald en teruggebracht met een stretched limo. Fonkelnieuwe helikopter, ervaren piloot/gids die veel over de omgeving kan vertellen en terug over de Vegas Strip.
Nadeel is dat je niet in het gedeelte komt waar de Grand Canyon tot National Park is uitgeroepen, wat nog iets groter is. Voordeel is dat je heel laag kan vliegen en zelfs in de Canyon landt voor de brunch. Desalniettemin zeer indrukwekkend!
We hebben de vlucht de middag van te voren geboekt bij een broker op straat tegenover CircusCircus. Hij laat je de verschillende opties zien, blijf een tijdje met 'm kletsen en dan gaat er iedere keer iets van de prijs af totdat je een soort last-minute aanbieding te pakken hebt. Een beetje onderhandelen hoort er wel bij. Tussendoor moet hij dan wel iedere keer bellen met het helicopterbedrijf (wij vlogen met Sundance), maar blijf het spelletje spelen.
Ik heb vorig in mei jaar met Maverick (http://www.maverickhelicopter.com) gevlogen vanaf de south rim. Wij kregen toen de lange vlucht (‘spirit tour’, nu $250,- p.p.) voor de prijs van de korte. Ik zie dat de prijzen ondertussen niet zo ver uit elkaar liggen, toen was de korte vlucht maar $176,-
Ik was al eerder bij de Grand Canyon geweest, en ik vond het de prijs uiteindelijk meer dan waard! Het was een geweldige ervaring, super uitzicht over de canyon en wij hadden een hele leuke piloot (‘Pete’) die geweldig veel info gaf. Ik zou het zeker doen! Als je een beetje ter plekke onderhandeld krijg je misschien nog voor de oude prijs.
Wat Jurenb hierboven zegt is wel iets om op te letten: vertrek je vanaf het vliegveld aan de south rim dan vlieg je alleen over de canyon (het NP deel). Desalniettemin heel erg mooi dus. Vertek je vanaf Las Vegas, dan kun je er ook door en zelfs landen, maar weer niet in het NP deel. En die vluchten zijn ook weer een stukje duurder.
wij hebben in 2005 een helicopter vlucht gemaakt met Papillon dit was goed bevallen.
Ook wij hadden niets van te voren gereserveerd dus binnen lopen betalen en dan op een weegschaal gaan staan want wij waren met een groep van 5 zodat het gewicht in de heli goed verdeeld was. Wij betaalde als ik het goed uit mijn hoofd zeg $140pp.
Ik zelf heb hoogte vrees maar ik ben blij dat ik die vlucht gemaakt heb.
Zou het voor geen goud willen missen.
Ook wij hebben goede ervaring met Papillon. Rond de $ 140 pp. Wij hebben lang lopen denken, maar het was geweldig en zijn dus blij dat we het toch gedaan hebben. Geen reservering. Wachttijd een half uur. Er werd met 9 helies tegelijk gevlogen.