Zou iemand ons advies kunnen geven wat betreft een helikoptervlucht over de Grand Canyon, voormenselijk de eerste keer in Amerika.
Alvast bedankt
Zou iemand ons advies kunnen geven wat betreft een helikoptervlucht over de Grand Canyon, voormenselijk de eerste keer in Amerika.
Alvast bedankt
Wil je per se over de Grand Canyon vliegen? Ik overwoog het zelf ook, maar heb uiteindelijk, mede op advies van anderen, gekozen voor een vlucht over Bryce Canyon en dat was geweldig. Ik heb begrepen dat ze boven de Grand Canyon veel minder laag zouden mogen vliegen dan boven Bryce Canyon (andere staat, dus andere wetten) en het leek me een stuk massaler (tot zes personen per helikopter, waar we bij Bryce met zijn tweeën vlogen)
Een helikoptervlucht over de Grand Canyon is op zich mooi. Je vliegt over de Canyon. Wij waren met 4 passagiers, 1 naast de piloot. Ik vond het iets minder omdat ik misselijk werd, maar het uitzicht was wel mooi.
Ja we willen echt boven de Grand Canyon horen zulke enthousiaste verhalen hierover. Hebben ondertussen al geboekt ![]()
Ik ben zelf eens met de helicopter een middagje weggeweest vanuit de
Via Wereldwijzer app
Ik ben zelf eens met de helicopter een middagje weggeweest vanuit de Strip in Las Vegas, helicopter in kleuren van de Amerikaanse vlag. Het was fantastisch weer, geen wolkje en 35 graden in november. De heli vloog over de Hoover dam, de landgoederen van André Agassi en Céline Dion, Death Valley en de Grand Canyon, waarin we ook een aantal malen afdaalden. Als je rookt, stopt ie ook in een indianen nederzetting waar je goedkoop sigaretten kan kopen. Met zonsondergang weer terug naar LV. Het was zeer indrukwekkend, een ervaring die ik mijn leven niet meer vergeet. Gelukkig maar, want de laptop met de foto’s is gejat, terug in Nederland. Onvergetelijk was ook de prijs. Reken op zo’n $3000 en vergeet de fooi van de piloot niet. Ik gaf hem $ 200. Als dank mocht ik de hele avond gebruikmaken van de verlengde limousine met chauffeur en bar, ook kleuren Stars And Stripes en erbij een Magnum Californische champagne. Die heb ik deels opgedronken en de rest mee in bad gezeten, reisde alleen voor zaken en dat ding kan je niet meenemen in het vliegtuig. Je kan met maximaal 5 personen excl. de piloot meevliegen, 1 persoon heeft dan geen raamplaats en het zit wat knus. Ik heb toen een paar toeristen van straat geplukt om de kosten te delen. Het is een flink bedrag, maar dan heb je ook wat en veel meer dan die kwartier vluchtjes die je overal kan boeken.
Via Wereldwijzer app
Het is echt aan te raden om van te voren een helikoptervlucht boven de Grand Canyon te reserveren. Ten eerste weet je zeker dat er plaats is op het gewenste tijdstip. Daarnaast is online boeken een stuk goedkoper (20% tot 40% onder de verkoopprijzen ter plaatse!).
Wij hebben vorig jaar de Papillon - North Canyon Tour met EcoStar helicopter tour gedaan en het was geweldig! Veel informatie vonden we via de website GrandCanyonHelicopter.nl. Veel plezier alvast! >>>
Ik ben een keer met een klein vliegtuigje boven de canyon geweest. Vanuit Tusayan. Was ook leuk. Kreeg een plugje van de piloot, dat ik in mijn videocamera kon pluggen en zodoende kreeg ik beelden met een voice over van de piloot.
Ondertussen zijn we terug uit Amerika en waren zeer verrast wat Papillon betreft, ik had vantevoren geboekt en toen wij daar bij de balie kwamen vertelden ze ons dat ze een verrassing hadden voor ons, we kregen een upgrade ook varen op de Colorado rivier en naar de Skywalk en nog gratis foto’s dus Papillon is zeker aan te raden :-))
Fijn dat je genoten hebt maar je bent naar Grand Canyon West geweest en niet naar Grand Canyon National Park.
Daar zijn we later met de auto geweest. :-))
Gelukkig!