Om te beginnen de beste wensen en dat iedereen nog veel mag reizen dit jaar!!
Ik heb een vraag over de grand canyon mijn vriend en ik willen hier graag naartoe met de auto en als het kan een helicopter vlucht boeken. Nou zie ik overal dat je kan vliegen vanaf las vegas en flagstaff maar nergens staat dat je ook kan vliegen als je al bij de grand canyon bent, terwijl je vanuit las vegas vaak vliegt met een gewoon vliegtuig en later over gaat in een helicopter. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan doen, misschien ter plaatsen boeken of toch vanuit een andere stad? >>>
Heeft er trouwens ook iemand ervaring met varen bij de grand canyon?
Vanuit Las Vegas vertrekken inderdaad helicopter- en vliegtuigvluchten naar Grand Canyon. Je vliegt een stuk over de woestijn en vliegt daarna recht de canyon in. Hier is de kloof echter nog niet op z’n breedst; dit is in Grand Canyon National Park, maar binnen het NP mag je niet laagvliegen (schijnt).
Varen door de Grand Canyon ben ik nergens tegengekomen, je wordt immers ook niet zomaar toegelaten om af te dalen. De rangers controleren iedereen op een degelijke uitrusting (en met enkel een flesje water kom je echt niet langs de controle). Ik denk ook niet dat er korte boottochtjes op vaste basis worden georganiseerd.
Er gaan geen helivlucten van Las Vegas naar Grand Canyon NP (te ver). Wel fixed wing flights. De helivluchten gaan naar Grand Canyon west www.destinationgrandcanyon.com maar als je canyon wil zien zoals je op de meest foto’s ziet moet je naar het National Park aka south rim of north rim. Er gaan helivluchten van GC Airport in Tusayan, vlak bij de south entrance van GCNP south rim maar die vliegen, zoals Jurjen al zegt, over de canyon en duren 30-45 minuten. Colorado riverrafts vertrekken van Lees Ferry en duren tenminste 3 dagen tot wel weken lang. Je kan een stukje raften als je een vlucht van LV naar Grand Canyon West neemt.
Ik ken je route niet, maar als je een (smooth) riverraft wil maken voor een halve dag of zo, probeer dan deze site www.raftthecanyon.com Die start vanaf Glen Canyon Dam in Page (kantoor in Page zelf). Na de raft wordt je per bus teruggebracht naar Page. Ik zou je aan willen raden om het National Park te bezoeken, ongeveer 5 uur rijden van Las Vegas met onderweg Hoover Dam en het aardige plaatsje Seligman. Voor accomodatie aan de rim moet je lang van tevoren boeken www.grandcanyonlodges.com
Yeehaw
Ik heb in 2008 een excursie gedaan vanuit Las Vegas, waarbij we met de bus werden opgepikt aan het hotel en dan met de vlieger naar de Grand Canyon werden gebracht. Je kon deze excursie uitbreiden met een helikoptervlucht en boottocht in de Grand Canyon.
Volgens mij kan je dus ook perfect een helikoptervlucht of boottocht apart boeken wanneer je er met de auto naartoe rijdt…
In november ben ik er ook nog geweest, niks geboekt, gewoon ter plekke (vlakbij South Rim inderdaad) bij zo’n helikopter-bedrijfje binnen gelopen, twintig minuten later zat ik in de lucht. Vooraf boeken kan wellicht goedkoper zijn, maar maakt je ook minder flexibel.
Voor mensen die het maar niets vinden om een helicopter vlucht te maken. Er is een Imax movie aan het begin van het park (als je vanaf Las Vegas komt) Die laat je ook in de CC kijken. Het lijkt wel of je zelf in die heli zit.
Wij wilden ook een vlucht maken, maar de twee dagen dat wij destijds bij de GC verbleven was het zulk slecht weer dat er geen heli´s mochten vliegen. Wij waren achteraf dus blij dat we niets geboekt hadden.
In het IMAX theater, waar al eerder over is gesproken op dit forum, is ook een stand van de heli maatschappij. Zij bieden verschillende excursies aan. Daarnaast zie je daar vanzelf allerlei heli bedrijven als je er rond rijdt.
Oh ja; de film vonden wij ook zeker een aanrader!!