Een paar vraagjes

Hoi allemaal,

Ik ga over een paar weken naar de VS (Zuid-west) en zit met een paar dingetjes:

Rondom San Francisco: waar is het handig om te kamperen? We hebben een RV van 19 ft en mijn man wil best door de stad heen rijden, maar ik weet niet of dat wel zo handig is. Ik heb wel een RV-camp gevonden in de stad, maar misschien is het handiger om buiten de stad te gaan staan en met openbaar vervoer naar de stad te gaan? En dan in zo’n hop on hop off bus de stad verkennen?

We kunnen moeilijk kiezen uit een helivlucht of een vliegtuigvlucht boven de Grand Canyon. Adviezen over wat te kiezen zijn meer dan welkom (en dan ook graag welk pakket bij welke aanbieder!)

Alvast bedankt!!

Groetjes van Erica

Wat betreft camperen in San Francisco: destijds hebben we overnacht op de camping in Candlestick Park. Dit ligt net buiten het centrum van de stad, dus alles is prima bereikbaar en op het terrein zelf is het rustig genoeg. Verwacht echter niet al te veel groen op het terrein.

In Grand Canyon zou ik persoonlijk voor een helicoptervlucht gaan. Bij mijn weten vliegen de helicopters lager en landen zelfs in de canyon. Destijds zijn we gevlogen met Sundance Helicopters, de dag ervoor geboekt bij een discount broker op de strip in Las Vegas.

In Grand Canyon National Park mogen vliegtuigen of heli’s niet beneden de rim vliegen en landen dus zeker niet op de canyonfloor Je vliegt dus over de canyon. De heli vlucht van Jurjen vertrekt uit Las Vegas en gaat naar Grand Canyon West (Skywalk). GCW is niet te vergelijken met de real thing aka GCNP south rim of north rim. Er gaan geen heliflights van Las Vegas naar het National Park. De vluchten van GC airport in Tusayan (vlak bij de south entrance van GCNP) duren tussen 30 en 45 minuten. Het beste tijdstip voor de vlucht is 's morgens (minder turbulenties). Met slechts 1 dag voor het NP zou ik me 2 keer bedenken voor die dure vlucht te nemen. Er is genoeg te zien aan de rim en loop een klein stukje (met de nadruk op klein) naar beneden. Omhoog duurt 2x zo lang. Neem altijd voldoende water mee en er zijn geen afvalbakken. Je zou op de site van Papillon kunnen kijken voor opties voor de vlucht. Fixed wing flights zijn wat rustiger maar minder imposant dan een heli imo.

Wij hebben met Grand Canyon Airlines de Grand Discovery Tour gedaan en het was echt geweldig mooi en toch anders dan het zicht vanaf de rim, je hangt er letterlijk boven en hebt een mooi zicht over de hele omgeving. Dan pas zie je goed dat de GC eigenlijk in een redelijk vlak plateau is ingesneden. Ik had deze maatschappij gekozen omdat je vanuit elke plaats een goed zicht neer buiten hebt en de prijs viel ook mee. De vliegtuigen zijn speciaal gemaakt met grote ramen en je zit 2 - 1.

Wij hadden eigenlijk ook maar +/- één dag aan de GC en ik vind dat je dan toch héél wat kan doen.

We sliepen de avond ervoor in Williams (kwamen van Joshua Tree NP) en zijn s’morgens naar GC Airport gereden, echt niet ver. De tour was in de voormiddag, “inchecken” gaat heel snel. In de namiddag hadden we nog tijd genoeg voor de uitzichtpunten aan de South rim. We hebben nog naar de Imax film gekeken en sliepen in Tusayan. De dag erop zijn we een heel stuk gaan wandelen in de canyon (south kaibab trail tot aan skeleton point) en rond een uur of vier nog verder naar Page gereden. Allemaal perfect te doen.