Heen en weer naar Singapore geeft geen problemen met terug komen in Bali?

op dit moment zijn we in Oz en gaan binnekort naar Bali. we weten dat we een 30 dagen visum kunnen kopen en een vriend vertelde dat je ook een retourtje Singapore kan boeken om terug te komen voor een andere 30 dagen in Bali. maar dit is al een aantal jaar terug. heeft iemand hier ervaring mee? geeft het geen probleem als je de volgende dag weer terug op Bali’s grond staat om weer een 30 dagen visum te kopen?

meestal niet-maar 100% garantie kan echt niemand nooit voor dit soort situaties geven. De grenswachten kennen dit soort situaties al lang, toch. je kan natuurlijk ook-als je toch nabij Canberra bent-een 60-day visum voor Indo regelen=kost net wat minder als retour + 2x 30 dagen @25US$. Naar KUL-met AirAsia is trouwens vaak nog goejekoper en easier-KUL zelf is ook stukken goedkoper als SIN. En met AirAsia-kijk ff die website-kan je makkelijk andere reizen plannen-ze vliegen op wel 10 plaatsen in Indo-je blijft toch niet 2mnd tussen nog meer OZzies enkel op Bali? aduuhh…

vroegah (2001) was er min of meer de regel dat je het land minstens een nacht moest verlaten om in aanmerking te komen voor een nieuw visum. ik ken echter mensen die in Batam de boot naar SIngapore namen, daar niet eens de grens overstaken, maar gewoon direct terugkwamen en een nieuw visum kregen. er werd dus niet heel nauw gecontrolleerd.

recentelijk heb ik geen visum run gemaakt, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad om meerdere visa voor Indonesie in een jaar te krijgen. zolang men maar niet het idee krijgt dat je er woont op een 30 dagen touristenvisum, vind men het al lang goed.

waarom probeer je echter niet om in Australie een visum voor 60 dagen te krijgen? in heel veel Aziatische landen is die mogelijk, dus informeer gewoon eens bij de ambassade/het consulaat. (hier was laatst een vraag over op dit forum, gewoon even de zoekfunctie gebruiken.)

. :d

Ik ga van 4 maart - 31 mei naar Indonesie. Ik moet nog wel een visum aanvragen en wil er dan een voor 60 dagen nemen. Dan naar Kuala Lumpur voor 3, 4 dagen en dan weer terug naar Indonesie voor een Visa On Arrival.

Bij de ambassade moet je alleen aangeven (voor dat 60 dagen visum) wanneer je het land ingaat en weer uitgaat. Moet ik dan 4 maart - 31 mei aangeven of 4 maart - 30 april?

je moet een ticket het land uit overhandigen.

heb je al een ticket het land uit op 30 april? dan kun je die gewoon meegeven. heb je dat ticket nog niet? dan zul je het met de data van je retourticket (of een boekingsbewijs) moeten doen.