Wanneer je op vakantie bent in Afrika kom je in contact met andere mensen. Zijn dat dan vooral de locale bevolking of niet?
Breng hierboven je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Wanneer je op vakantie bent in Afrika kom je in contact met andere mensen. Zijn dat dan vooral de locale bevolking of niet?
Breng hierboven je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Natuurlijk heb ik contact met de lokale bevolking. Daarvoor ga ik naar Afrika, keer op keer. Ik mijd alles wat blank en toeristisch is. Ik reis bij voorkeur met het openbaar vervoer.
Ik heb er gewoond en nog steeds veel contact!
Ja ik heb veel contact met de bewoners van Afrika, met name in Z/O Kenya, gebied Kibandaongo en Mwalukombe Dudu Village. Ik ben sponsor in Kibandaongo van de Dispensary en in Mwalukombe Dudu Village van de weeskinderen. Heb ook adviserende rol naar de bevolking ivm andere projecten zoals water en landbouw en allerlei bijkomende zaken. De contacten lopen erg goed en ben er tevreden over. Ben net terug van een reis van ruim 3 weken naar Z/O Kenya. Buiten mijn jaarlijks bezoek hebben we contact per email en telefoon. Zie ook website www.medischcentrumkenia.nl
Lout Molkenboer
Ik denk dat je júist naar Afrika moet gaan vanwege het contact met de mensen. Daarom heb ik een reisburo opgericht: Fairweggistan, dat je in aanraking brengt met de optimistische en trotse kant van Afrika: de lokale cultuur, de natuur die door de dorpelingen zelf beheerd wordt, de ontwikkelingsprojecten. Veel reizigers, die mee geweest zijn, blijven bij Afrika betrokken. Mart Hovens.
Ik heb gereisd en gewerkt in verschillende Afrikaanse landen. Iets echt meekrijgen van de cultuur daar kan het beste door veel met de lokale mensen op te trekken. Ik heb daar altijd volop van genoten, ook al is de cultuurschok soms erg groot.
Juist het contact met de bevolking is wat het verschil maakt! Mijn man, een Nubiër uit het zuiden van Egypte, en ik hebben sinds een aantal jaren een guesthouse in zijn geboortedorp.
Wat echt contact met mensen doet, maken we zeer regelmatig van dichtbij mee. We hebben inmiddels een internationale klantenkring opgebouwd en zien mensen vaak terugkomen omdat ze in het dorpsleven terug vinden wat we zelf in ons “druk druk drukke” westerse leven zijn kwijtgeraakt: tijd voor elkaar en échte belangstelling.
We hebben zelfs regelmatig klanten die met tranen in de ogen vertrekken om die reden! Kortom, Afrika raakt je (als je er voor open staat) en verandert je (als je dat wilt)!
Ja elke dag, omdat we in Zuid Afrika wonen. Geen probleem.
Hier is het tempo gewoon veel lager en mensen meer tijd voor andere en hun familie. Hier meer kwaliteit van leven dan in Europa.
Ja wij houden van Afrika, wonen er ook en vinden het juist bijzonder om met de lokale bevolking zaken te doen. Ik leer eerst altijd een paar worden zoals een groet en alsjeblieft en dank-u-wel en de cijfers in de taal van het land of landen waarheen wij gaan.Wij reizen met onze eigen 4x4wagen en hebben de voorkeur voor het platteland. Groenten en vruchten kopen we bij de weg.Net voor de grote boodchappen moet je soms naar de grotere dorpen en steden.Hebben vorig jaar vanuit Kaapstad ZA een reis van ongeveer 4 maanden ondernomen en 18.000 km gereden door Botswana,Zambia,Malawi,Tanzania,tot in het Noorden van Kenia.Hebben een onvergetelijke tijd gehad vooral omdat we door de Serengeti reisden en midden in de migratie van de Gnoe’s en Zebra’s terechtkwamen.Zelfs de Ngorongorokrater was een belevenis.Soms moesten we in “resthouses” slapen en zit je onder de vlooien-bijten en ons nederlands schoon is daar een ander begrip, de haren rijzen je te bergen om de viezigheid te aanschouwen maar dat weegt niet op tegen het natuurschoon en het wild-leven wat je er ziet ,“ongetemd”.Wij slapen meest in de auto omdat die volledig is ingericht op kamperen, altijd staat de klep van de auto open voor frissen lucht en de leeuwen en andere dieren liepen ons vaak om de auto heen wat wil je nog meer,dat is toch echt genieten?