Headhunterstrail in Mulu

Hoi, wie heeft er ervaring met het lopen van de Headhunters Trail in Mulu?
Wij zouden de trail in 2 dagen willen lopen, maar in de reisgidsen wordt aangeraden dit in 3 dagen te doen. We kunnen nergens info krijgen hierover. Wie kan ons hiermee helpen?

Dank en groetjes,

Marjolein Peters

Hoi Marjolein,

Afgelopen zomer heb ik met een groepsreis van Sawadee de Headhunterstrail gelopen. Deze trail was voor ons dus al geregeld, dus over het regelen kan ik jullie helaas niet vertellen.
Wij hebben de trail in 2 dagen gelopen. We werden vanuit het Mulu Resort met een bootje 1,5/2 uur verderop afgezet om te gaan lopen. Dag 1 was 3,5 uur lopen (ruim 8 km) naar Camp 5. We sliepen dus in Camp 5, heel erg mooie lokatie, accomodatie moet je je niet veel bij voorstellen maar het is absoluut prima. Dag 2 vertrokken we rond 7 uur 's ochtends vanaf Camp 5 om ruim 11 kilometer te lopen. Na die 11 km (normaal zo’n 4 uur lopen) werden we opgewacht door enkele longboats die ons na 3 uur varen in Limbang hebben afgezet.
Wij hebben zoals je ziet niet de Pinacles gedaan, maar naar mijn idee mis je daar niet echt wat aan. Onze gids vertelde toen dat je niet echt tussen de Pinacles kan lopen en dat je op een vrij grote afstand moet toekijken. Daarnaast is de wandeling er naartoe ook niet echt heel leuk. (Zoals gezegd, niet uit eigen ervaring…)

Ik hoop dat jullie iets kunnen met deze informatie.