Hallo

Hoi,

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Michel. Ik ben 16 jaar oud (binnenkort 17) woon in de buurt van Zwolle, zit op de havo in de 4e klas. En ben eigenlijk altijd al geïntereseerd geweest in het buitenland.
Ben nog niet in heel veel landen geweest, eigenlijk alleen maar in België, Frankrijk en Spanje. :stuck_out_tongue: Maar dat komt allemaal nog wel goed hoop ik. :slight_smile:
Zo zou ik heel graag een keer naar Amerika of Brazilië willen.
Verder ben ik best sportief, ik voetbal en fitness. En ik speel ook nog gitaar. ^^
Ben hier vooral gekomen omdat ik toch op zoek ben naar vakantiewerk voor deze zomer, vooral omdat ik wil weten hoe het is om in een ander land te werken dan Nederland. :slight_smile:

Hoi Michel,
Welkom op wereldwijzer,
Nou als je met vragen zit over werken in het buitenland dan kan je deze link aanklikken
Idem als je met vragen zit over Amerika zie link Amerikaforum
Ik las in je berichtje dan je sportief bent Michel,misschien Rocky Mountains eens gaan bezoeken?
Dit hooggebergte is gelegen in het westen van Noord Amerika. Het gebied is ongeveer 5000 km lang en loopt vanaf Alaska tot New Mexico. De Rocky Mountains zijn geschikt voor vele buitensporten zoals hiken, wandelen, mountainbiken, skiën, paardrijden, picknicken en vissen.
De meeste sporten kunnen allemaal gedaan worden onder begeleiding van een gids want als u niet bekend bent met het gebied is het niet verstandig om alleen op pad te gaan, de kans dat u verdwaald is erg groot.
Nou suc6 nog in al wat je nog gaat doen in de toekomst!
Om dit welkomsberichtje af te sluiten heb ik deze mooie foto gevonden(Florida)

http://files.orbiville.be/files/80/rg_1173280_w600.jpg

groet,georgessiam

Hoi,

Rocky Mountains lijken me geweldig. :slight_smile: En dan vooral het mountainbiken en skiën. Hoop zeker dat ik dat nog een keer kan doen als ik klaar ben met m’n school. En die foto, geweldig!

Word het dit jaar Amerika of Brazilie Michel?
Misschien kan je de Iguaçu-watervallenbezoeken? Iguaçu betekent in de oorspronkelijke Guarani-taal “grote rivier” en een passender naam is niet denkbaar. Over een breedte van 3 km storten 275 watervallen over een 80m hoge klif de diepte in; het zijn de breedste watervallen ter wereld. In het midden is de “Garganta do Diablo” of “Devil’s Throat” waar 14 watervallen bij elkaar komen en hun krachten bundelen.
Indien je met vragen zit over Brazilie kan je deze link aanklikken
Zie foto hieronder:Iguaçu-watervallen.

http://slices-of-life.com/wp-content/uploads/2011/10/argentina-iguazu-falls-1.jpeg

Nou nog veel suc6
groet,georgessiam

Vakantie zit er niet in dit jaar, ik zou met vrienden naar Spanje gaan, maar dit gaat helaas niet door.
Het lijkt me wel heel leuk om in de zomervakantie te gaan werken ergens in het buitenland. Maar heb ook wel door dat het moeilijk word iets te vinden gezien mijn leeftijd, maar ik ga het gewoon proberen. En wat voor land het dan word maakt me opzich niet eens zo heel veel uit, het lijkt me gewoon een geweldige ervaring die ik graag mee wil maken. :slight_smile:
Ik wil als ik klaar ben met school zeker een tijdje naar of Amerika of Brazilië. En daarna gaan studeren. En dan naar het andere land, maar dat duurt nog wel even.

Welkom op dit forum Michael. Ik ben net zoals jij ook nog niet buiten Europa geweest (België, Frankrijk, Luxemburg, Spanje, Portugal (ook Madeira), Italië, Liechtenstein, Zwitserland, Oostenrijk (per ongeluk), Duitsland, Denemarken, Vaticaanstad, Engeland en Schotland).

Dit jaar zit het er wederom niet in maar ik denk dat het voor heel veel mensen op het ogenblik te duur is om een verre reis te maken. Gelukkig ga ik dit jaar wel op vakantie, ik ga eilandhoppen op de Azoren (die liggen ver in de Atlantische oceaan maar horen nog wel bij Portugal).

Groet,
Stormbreaker.

Michael!? :stuck_out_tongue:
Kom er net trouwens achter dat ik Duitsland en Oostenrijk al helemaal was vergeten erbij te zetten. Heb even wat foto’s opgezocht van die Azoren, ziet er leuk uit! Veel plezier daar. :wink:

Sorry dat ik je naam verkeerd typte.

Ik dacht al dat je in meer landen geweest moest zijn. Tijdens mijn vakantie naar Zwitserland zijn we per ongeluk een stukje door Oostenrijk gereden. Jaren geleden gingen mijn ouders (voor mijn geboorte) wel vaak naar Oostenrijk.

Portugal heb ik na dit jaar helemaal binnenste buiten gezien. Ik ben in 1996 en 1997 (toen was ik 3 en 4 jaar, herinner ik me weinig van) naar de Algarve geweest, in 2010 naar Madeira, in 2011 een stedencombi Porto, Coimbra, Lissabon en dit jaar dus de Azoren.
Ik ga naar drie eilanden, São Miguel, Faial en Terceira. Misschien nog een dagtripje naar een vierde eiland (Pico).
Tussen de eilanden hebben we binnenlandse vluchten.

Maakt niet uit. :wink: Zat maar wat te dollen. :stuck_out_tongue:

Vroeger gingen we altijd naar Oostenrijk op wintersport, jammer genoeg nu niet meer. :confused:

Iniedergeval veel plezier bij je eilandentrip. :slight_smile:

Dankjewel. Oostenrijk is inderdaad een prachtig wintersportland, ik denk nog meer dan Zwitserland.

Dat weet ik dan weer niet, ben nog nooit in Zwitserland geweest. En in Oostenrijk gingen we eigenlijk altijd naar hetzelfde plaatsje. :stuck_out_tongue: