Graag stel ik me voor als nieuw lid in deze community. De naam is maarten en ik ben geïnteresseerd reizen met een culturele authentieke beleving afgewisseld met luxe en comfort (meestal het laatste deel van de reis).
Grote interesse heb ik voor Azië en heb daarom rondreizen afgelegd in India, Thailand, Singapore en Maleisië (schiereiland en Borneo). Natuurlijk heb ík ook een groot gedeelte van Europa gezien in de wat traditionele vormen van vakantie zoals van huis uit meegekregen. In rustige tijden heb ik ook Tunesië bezocht en op mijn verlanglijst staat nummer 1 zuid-Amerika, 2 Afrika en 3 noord-Amerika en Canada.
Ik ben 31 jaar, samenwonend, heb een leuke baan in de nieuwe media en geniet van het sociale leven in privetijd.
Ik hoop op het forum veel ervaringen te lezen, praktische ideeën op te doen en hopelijk ook erg geïnspireerd te worden!
Hoi Maarten,
Welkom op wereldwijzer,
Nou ik zie dat je al veel landen hebt bezocht,las dat Z-Amerika dit jaar op je programma staat,weet je al waar je eventueel naar toe zou willen trekken?
Misschien kan je de watervallen van Iguaçu, “één van de mooiste van de wereld” bezoeken. Het is een machtig natuurverschijnsel, gelegen op het drie-landen-punt met Brazilië, Argentinië en Paraguay. Iguaçu betekent “groot water” in de Guarani-taal, de taal van de indianen die ooit in dit gebied woonden.
Indien je nog eventueel vragen hebt over Colombia,dan kan je altijd een berichtje posten in het reiscafe van het Colombiaforum alsook op het Z-Amerikaforum hier op wereldwijzer!
Nou wat ook een leuk land is om te bezoeken is Peru,men vind daar de beroemde Machu Picchu. Voor elke reiziger die erheen gaat, is hèt hoogtepunt van de reis door Peru. Omdat je Machu Picchu waarschijnlijk maar 1x in je leven ziet, wil je van dit bijzondere moment wel wat moois maken (zie foto hieronder)
Nog veel suc6 met je reis door Z-Amerika,Maarten.
Om dit welkomstberichtje af te sluiten,nog een mooie foto(Colombia)