Dit ben ik!

HI!!

Ik ben Saskia, 23 jaar, juf van groep 7 en ik ben van plan om in januari lekker op reis te gaan naar Latijns Amerika! Ik ben al druk bezig met de voorbereidingen…:slapen: Nog niet echt dus, hihi!

Ik heb wel al Spaanse lessen sinds januari en ga me nu zo langzamerhand steeds meer voorbereiden op mijn grote reis!

Dit wordt niet mijn eerste reis buiten Europa. Afgelopen zomer ben ik in India geweest, dat was een zeer bijzondere ervaring!

Als mensen horen dat ik van plan ben om alleen te reizen krijg ik veel negatieve reacties (mensen zeggen me letterlijk dat ik daar vermoord word!). Veel trek ik mij er niet van aan…Iedereen was ook negatief over India en daar heb ik het fantastisch gehad!

Ik hoop hier op het forum meer positiviteit te ontvangen van medereizigers! Ook hoop ik op zinvolle tips en ideeën voor mijn reis!

Groetjes, Saskia!

http://resources.alvarum.net/images/fundraisingPages/fundraisingPage220/43/gallery/image.jpg

Hallo Saskia,

Welkom op Wereldwijzer :slight_smile:

Hoi Saskia,welkom op wereldwijzer!
Nou ik weet niet welke latijnse landen je voorkeur hebben Saskia.
Misschien is Peru iets voor jou?
Peru is zeer bijzonder land om naar op reis te gaan.
De vele klimaatzones in Peru maken je reis zeer afwisselend. Peru is globaal in te delen in drie zones: het westen tot aan de Andes, de hoogvlakten van de Andes (altiplano) en in het oosten van Peru de jungle.
Peru kent een zeer interessante geschiedenis. Zo hebben de inca’s overal in Peru hun sporen nagelaten. Bij je reis door Peru zul je ze op veel plekken tegenkomen. Ook de hedendaagse cultuur is zeer bijzonder. Vooral de kleurrijk geklede vrouwen zie je door het hele land.
In Peru kan je ook de Machu Picchu bezoeken,deze mysterieuze oude Inca hoofdstad is zeker het bezoeken waard. Machu Picchu is tevens het eindpunt van een van de bekendste wandelroutes ter wereld: de Inca-trail.
Het toeristische stadje Cuzco is een zeer veelzijdig. Cuzco is gelegen in de ‘Sacred Valley’ waarin een groot aantal Inca ruïnes te vinden zijn. Maar ook in de stad zelf zijn nog her en der sporen te vinden van dit oude Andes-volk.
Wat betreft veiligheid in Latijns Amerika,sommige landen zoals Venezuela en Brazilië zijn te mijden.
Je voelt het vaak ook wel aan hoe veilig / onveilig het is. Gebruik je intuïtie en vertrouw daar ook goed op. Als een straatje eng aanvoelt / je de kriebels geeft (zonder verklaring), vermijd het dan ook.
Indien je nog vragen hebt over Peru Saskia,dan kan je altijd terecht op het Peruforum hier op wereldwijzer.
**Zoals gewoonlijk sluit ik mijn welkomsberichtjes af met een leuke foto,zoals deze (machu Picchu) **
Suc6 nog in al wat je nog gaat doen in de toekomst,Saskia!

http://www.perutravelguide.info/Images/machupicchu_04.jpg

Thanks! Ik voel me al helemaal welkom op het forum :zon02: