Mijn naam is Virna, ben 38 jaar en woon in Heerenveen.
Ik dacht ‘ik meld me aan’ om zo eens rond te snuffelen wat andere
mensen in hun vrije tijd doen en waar ze naartoe gaan, wat hun ervaringen zijn!
Ook wil ik in contact komen met mensen die in Friesland wonen en goed kunnen surfen…
Ik zou dat namelijk graag willen leren zodat ik dat mijn zoon van 12 kan leren!
Welkom op dit forum! Alvast veel plezier gewenst met het grasduinen. Meer dan genoeg informatie en mensen die willen helpen hier.
Ik ben niet van Friesland (al doet mijn naam anders vermoeden) maar ik heb wel al gesurft. Tenminste als je golfsurfen bedoelt. Ik ben zeker niet goed, ik was na een maand al blij als ik rechtop kon blijven staan!lol2 Mijn eerste ervaringen waren aan de Franse en Noord-Spaanse kust. Golf van Biarritz, Mundaka, westen van Bordeaux… Zeer mooie golven daar.
Ook hier in België vind je wel soms goede golven. Ik denk dat 12 een goede leeftijd is om het te leren, in Hossegor zag ik ukkies van 10-12 jaar die al fabelachtige dingen uitspookten (toegegeven, ik was wel laaiend jaloers ).
Wel zou ik zeker zorgen voor een goede begeleiding. Zowel voor jou als voor hem. Als je niet weet hoe of wat, kan het wel eens verschieten zijn: onderstromen, etc…
Is er in je buurt geen degelijke surfschool? Waar in Friesland bevind je je juist? Dan zoek ik ook wel effe.