Golfsurfen in de maand juli

Oi,

Mijn grootste droom is om ooit eens te golfsurfen (hoe ik aan deze droom kom, geen idee). Bij deze ben ik dan ook op zoek naar iemand die graag mee op surfvakantie wil gaan in de maand juli, 1 of 2 weken. Wil je graag mee ‘Let Me Know!’. Ik ben een 25 jarig meisje uit de Kempen.

Grtz

Hoi Noaa,

ik was juist op zoek naar iemand die net als ik op vakantie wil en dan gaan golfsurfen!!
ik was eerst van plan met twee vriendinnen met ene volkswagenbusje en surfplanken van zuidfrankrijk door naar portugal te reizen en tussendoor te stoppen op gave surfstrandspots. Maar het onheil geschied; die twee vriendinnen konden geen vrij krijgen van hun werk :((

nu heb ik een tijdje getwijfeld of ik me gewoon zou aanmelden bij een jongerensurfvakantie, waar ik dan niemand ken, en dan gewoon zal zien hoe dat verloopt… maar ik dacht, laat ik toch maar ff kijken of er nog andere mensen zijn op t reisforum en jeeeejjj daar was jij :stuck_out_tongue:

ik zal me even voorstellen; ik ben Jacqueline, 21 jaar, woon in Utrecht en ik heb ooit een beginnerscursus gehad voor golfsurfen bij t Scheveningse strand. Maar dat is alweer een jaar geleden. Ik wil ook heel graag beter worden in golfsurfen en dat combineren met een vakantie!!
Anyway, ik ben heel benieuwd hoe jij een surfvakantie verder voorstelt. Wat zijn jouw topics verder? hou je van uitgaan? wil je steden bezoeken? welke accommodatie leek jou leuk? wil je andere mensen leren kennen? mag het van jou in een ver land? ennn natuurlijk moet je ook aan ee budget denken. Ik, als student, moet flink sparen dus australie zit er voor mij ff niet in helaas :stuck_out_tongue:
Over golfsurfen en twee weken zijn we het in iedergeval al met elkaar eens!

Ik hoor wel weer van je :wink: groetjes, Jacqueline

Hallo Jacqueline,

Ik had net hetzelfde idee om mee op zo’n jongerensurfvakantie te gaan.
Vond niet direct iemand om mee te gaan en daarom eens via deze weg polsen of er iemand ook op zo’n vakantie wil. Ken ik toch al iemand :slight_smile: Ja, dat van dat busje had ik ook gelezen op surf and beachcamps. Leek me inderdaad leuk, maar ik heb nog nooit gesurft. Hoe was jou eerste surfervaring? Veel doorzettingskracht nodig of valt dat nog wel mee?

Een vriendin van mij is vorig jaar met breakloose geweest, is enorm meegevallen. Naar spanje was dat. De bestemming maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Zolang het gezelschap en het weer maar goed is. Ik heb verlof van 16 tot 27 juli. Maar hier kan altijd nog wel wat aan gewijzigd worden indien nodig. Voor de rest ga ik graag uit, vooral danscafeetjes. Ben nog wel nooit in Nederland uitgeweest, valt daar wat te beleven? Verder hou ik ook van festivalletjes.
MMh… Ik ga graag op snowboardvakantie en hou best wel van actieve vakanties. Daarnaast vind ik routetrips ook altijd wel leuk. If You Have No Plan, Nothing Can Go Wrong… Heb zo al heel wat van Italië gezien en is dan ook mijn favoriete vakantiebestemming. Hou enorm van steden al woon ik in een klein dorpje :slight_smile: Voor de rest werk ik ook nog een beetje :), om alles wat in goede banen te leiden. Wat studeer je? Wat is ongeveer je budget voor de reis? Zelf heb ik hier nog niet over nagedacht eigenlijk. Had je al iets gezien ergens.

Grtz,

Asja

Hee Asja

Thanks for the reply :wink:
Voor de volgende reactie mag je maar me hotmail mailen, dat leest/beantwoordt makkelijker. Me mail is sj_nepluv@hotmail.com

Je hebt dus maar 1 week verlof. Zou wel super zijn als dat 2 weken konden worden want 1 week vind ik wel weinig.

Nou ik zit nu te twijfelen tussen te gaan backpacken door europa of mijn eerdere voorstel (met een vwbusje en surfboards) te gaan roadtrippen naar zuideuropa.
Ik heb alleen maar een cursus gehad, dat hield in dat je leerde hoe de golven werken, hoe jij daarop moet reageren en hoe je op je board moet springen. Dus eigenlijk gewoon de basis. Maar dat krijg jij vast snel onder de knie :wink:

Je komt dus niet uit Nederland? aangezien je nog nooit in NL uit bent geweest ;p ik hou wel van uitgaan maar dat is niet mijn doel van de vakantie. Ik wil graag veel sportieve activiteit, genieten van de omgeving en een beetje meer dan één plek zien; dus rondtrekken!

Ik ben vrij van 7 juli tot 15 augustus dus ik heb zat tijd :wink:
en wat budget betreft; die reis met t volkswagenbusje is voor 2 personen 404 euro per persoon. Als we nog iemand erbij vinden wordt de prijs per persoon goedkoper. Daar komt dan nog wel eten en benzineprijs bij. Die prijzen hangen weer af van hoever je gaat rijden, maar ik reken dan 800 eu pp voor alles. is dit te doen denk je?
Het is wel duurder dan dat je naar een surfcamp gaat maar als je net als ik niet op 1 vaste plaats wilt zitten is dat geld t wel waard…

stuur maar n mailtje naar me hotmail hoe je erover denkt :wink:
groetjes Jacq

x

Ey,
Mijn verlof kan indien nodig nog wel wat gewijzigd worden, ik zou het dan verplaatsen naar eind juli, begin augustus. Misschien kunnen we wel 3 weken, waarbij we er een routetrip aan koppelen :smiley:
Laat maar van jullie horen :smiley:

heee dat is echt super! dan kunnen we n paar surfdagen en n rondreis combineren, als t je ook leuk lijkt ofcourse :wink:

Hee dames,
Ik meng me eventjes in het gesprek :slight_smile:
Ik ben Fenna, 18 jaar, en ik ben al eens op surfvakantie geweest.
Zo’n jongerenkamp in Frankrijk… Was helemaal geweldig en heeeeeeeelemaal verliefd geworden op het surfen… Maar ik vond het net iets te druk, te veel regels vanuit het kamp, en niet leerzaam genoeg, en vooral ONTIEGELIJK DUUUUUUUR. Dus, voor dit jaar heb ik een aantal fijne super onbekende surfspots uitgezocht (pfoe, wat een hoop research gedaan zeg…) maar nu heb ik drie plekjes gevonden waar ik graag heen wil, waar het niet alleen rustig is maar waar het ook veilig is en de golven goed zijn!

Op een surfcamp maak je natuurlijk makkelijk vrienden, maar helemaal in mijn eentje naar rustige surfspots gaan leek me niet zo’n succes… Dus, ik zou het super leuk vinden om mee te gaan!

Ik heb nu in totaal zo’n 8 surfsessies gehad van 2 à 3 uur, dus ik kan het opzich wel een beetje. De basis heb ik in elk geval nog paraat en kan ik ook wel overbrengen, zeker vanaf het droge. Bij surfen geldt toch nogal het: ‘al doende leert men’ principe, en het is dan ook zo… Hoe vrijer hoe beter! Alleen bij surfverenigingen word je niet zo vrij gelaten (regeltjes, regeltjes, druk, druk) dus vandaar ga ik nu liever naar die onbekende plekjes waar ik het over had.

Nou goed, beetje over mezelf: zoals ik al zei ben ik 18 jaar, word na de zomer 19. Ik hou van uitgaan, stadjes bezoeken/shoppen, enz. Overigens heb ik ook een gigantische liefde voor de natuur, en dieren, dus dat is dan weer de andere kant van mij.
Toen ik klein was heb ik een aantal jaar in Italië gewoond, in Rome, denk dat daar mijn reislust ook vandaan komt. Vanaf mijn 15e ga ik nu in mijn eentje op vakantie. Ik ben naar Wales en Portugal en Frankrijk geweest. Ik spreek vloeiend Engels en een aardig woordje Frans. Ik kan ook nog een beetje Italiaans spreken, maar ik kan het vooral goed verstaan, en door mijn talige achtergrond kan ik ook Spaans goed verstaan (maar niet echt spreken, haha)

Op vakantie vind ik het leuk om de omgeving een beetje te verkennen natuurlijk, de natuur, het uitgaansleven, enz. Maarrrrrr ik vind dat het ook zaak is om gewoon lekker te ontspannen. Dus ik lig het liefst ook gewoon veel te bakken op het strand en als er weer golven opkomen m’n boardje er weer bij te pakken, haha.

Qua sporten doe ik ook nog aan paardrijden, en een beetje skateboarden (ben ik nog op aan het oefenen) skateboard gaat sowieso mee! En als ik de kans krijg om op een paard te klimmen en een strand- en/of bosritje te maken zal ik dat ook zeker doen!

Dat was het wel zo’n beetje denk ik.
Nou goed, als het jullie wat lijkt zou ik het super vinden als ik mee zou mogen. Ik ga na mijn eindexamens in mei een poging doen mijn rijbewijs te halen, dus ik hoop dat dat lukt, anders functioneer ik als niet meer dan een meelifter, haha.
Qua vakantietijden ben ik super flexibel en sta ik overal voor open!

groetjes, Fenna

Oi,
Uiteindelijk zijn er concrete plannen gemaakt en zijn we met z’n 3e. We gaan met surf and beachcamp naar Moliets, Frankrijk. Dit van 27 juli tot 5 augustus, verleningen zijn altijd mogelijk :slight_smile:
Als je mee wil of vragen hebt laat je maar iets horen.
Groetjes,

Als je wil leren surfen op een surfcamp wat echt om het surfen draait, en lekker in de zon inplaats van in de kou, kijk dan op http://www.progress-surfcamps.nl!

Surf & yogalessen voor beginners en gevorderden.

Gratis gebruik materialen dwz surfboards, wetsuits, (long)skateboards en trampoline etc

1 like

Hey!

Ik ben 25, v en opvoedster. Ik heb verlof van 6juli tot 10 augustus. Ik wil graag leren surfen maar groepskampen lijken altijd gemiddeld 18 tot 20-jarigen aan te trekken, en dat verschil lijkt me groot. Ik wil ook graag met een groep mee waar nog enkele beginners tussen zitten, zoals ikzelf:).
Welk kamp hebben jullie geboekt? Met welke organisatie?
Kijk ook eens op topic: Trip met de eigen vervoer zomer 2013 +/-juli/aug (surfen )

Groetjes!
Kim

Hallo Kim,

25 is helemaal nog niet zo oud. Zijn zeker weleens weken dat er mensen van in de 30 komen. De meeste party (surf) camps hebben inderdaad jonge mensen. Maar er komen ook mensen van jouw leeftijd of ouder op ons surfcamp. De surflessen zijn gericht juist op beginners. Dus maak je vooral geen zorgen om je niveau. Bij ons op het camp zijn er lessen voor alle niveaus!

Kijk ook eens naar de openingsweek van het camp –> The Ultimate Surf Experience by Progress Surfcamps (week 1)

meer info www.progress-surfcamps.nl

Hey

Ja daar zat ik ook mee , heb al veel sites gevonden met surf camps maar zie vaak gem leeftijd rond de 18 jaar , is het zo dat jullie vooraf daar al wat van aan kunnen geven over leeftijden ?

groetjes cathelijne

Hallo, het lijkt mij heel gaaf om te gaan surfen aan de Atlantische kust. Het zou mogelijk zijn met mijn auto te gaan en gewoon wat leuke spots te zoeken of plekken waar ze les geven? We zouden ook af kunnen spreken daar rond Bordeaux aan de kust als je liever gaat vliegen. Dan kunnen we kijken hoe we boards en dergelijk mee kunnen nemen.