Hallo daar!

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en dacht laat ik me dan meteen even voorstellen.
Mijn naam is Noor, ik kom uit het mooie Brabant en ik word over een maand 23.
Na een jaar lang te hebben gewerkt ben ik er voor mezelf uit dat ik graag nog een studie wil doen. Nu ik nog een paar maanden te overbruggen heb voordat mijn studie begint wil ik graag naar Curacao om daar te werken voor 3 maanden en ervaring op te doen. Een vriendinnetje van mij is daar ook een half jaar geweest en heeft een geweldige tijd gehad en ook zoveel over zichzelf geleerd. De opleiding die ik wil gaan volgen is: Functiegericht Toerisme op het NHTV en daarvoor zou dit ook een goede voorbereiding zijn.

Ik ben nu volop bezig om werk te zoeken en te kijken waar ik kan verblijven maar merk dat het niet makkelijk is en hoop dat het me lukt om het allemaal rond te krijgen voor april en ik weg wil gaan.

Laat ik het hier maar even bij laten want ik moet nog even sporten, maar mocht je vragen hebben of meer willen weten hoor ik het graag!

Groetjes, Noor

Hoi Noor,welkom op wereldwijzer!
Nou mooie plannen om een paar maanden in Curacao te blijven,als Nederlander mag u als toerist naar Curacao komen om werk te zoeken en zich te oriënteren op het eiland. U mag zich echter niet op de werkvloer bevinden of stage lopen. Een Nederlander mag 6 maanden als toerist verblijven op het eiland. Indien u gaat werken, stage lopen of langer wil verblijven, dan dient u een aanvraag voor een “Verklaring van Rechtswege” in te dienen voordat u gaat werken.
Indien je nog met vragen zit,dan kan je altijd een berichtje posten op het Curacao Forum
Succ6 !
groet,georgessiam.