hallo allemaal.

hallo allemaal.

Ik ben Mario ik ben bijna 26.
ik ben in het dagelijks leven chauffeur.
ik heb al veel van europa gezien.
maar altijd met de auto.

het is de bedoeling dat ik in de toekomst naar Belgie of Frankrijk vertrek.
ik heb het een beetje gehad met het gehaast hier in Nederland.
nou dat was het wel zo’n beetje

Hoi Mario,
hier met de andere Mario die ook chauffeur is.
dat is wel toevallig, dezelfde naam en beroep
wat nog leuker is dat jij het in Nederland voor gezien houd en ik hier in Belgie.
'n jaar of twintig geleden heb ik ook Nederland vaarwel gezegd, nu jij
als je 'n leuke wonig zoekt, is mijn huisje mss iets voor jou,
ik wil naar Sri Lanka vertrekken:wereld:
woon zeer landelijk met zeer grote garage enz enz
gr Mario

Hoi Mario,
Welkom op wereldwijzer,
Nou leuk dat je bij ons in Belgie komt wonen.
Het wonen in België heeft voor u als Nederlander zowel voor- als nadelen.
Een verhuizing naar België kan een grote stap zijn. In België heerst een net andere cultuur en heeft men andere normen en waarden dan in Nederland. Hierdoor zult u zich, vooral in het begin, moeten aanpassen.
Voordelen
Ontvangt u inkomen uit Nederland, dan is de hypotheekrente die u in België betaalt aftrekbaar.
U heeft als Nederlander het recht belasting te blijven betalen in Nederland. Dit is goedkoper dan belasting betalen in België.
De huizenprijzen liggen in België aanzienlijk lager dan in Nederland. Bovendien zijn de huizen in België ruimer dan de doorsnee Nederlandse woning.
Is uw nieuwe woning in België ouder dan vijf jaar, dan mag u tegen een tarief van 6% BTW bouwen en verbouwen. Tevens profiteert u van een voordeel van 15% op de bouwmaterialen en bouwmuren.
De kinderopvang in België is goed geregeld en betaalbaar. Betaalt u in België belasting, dan zijn de kosten voor kinderopvang fiscaal aftrekbaar.
In België staat het onderwijs hoog aangeschreven.
Veel Nederlanders die in België gaan wonen, beleggen de opbrengst van hun vermogen in België. Hierdoor betalen ze minder onroerende voorheffing.
Huishoudelijke hulp voor in en om het huis is in België zeer goed betaalbaar.
Nou zou zeggen welkom in het land van de heerlijke frieten,Mario!
Indien je nog vragen hebt over Belgie dan kan je altijd een berichtje plaatsen in het Belgieforum zie link hier aanklikken
**Om dit welkomsberichtje af te sluiten heel toepasselijk een foto van een heerlijk bakje frit met een curryworst! **

groet,georgessiam.